۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
تاثیر بودجه انقباضی در بورس چیست؟

به گفته هنرمند، سیاست‌های انقباضی دولت از منظر سیاست پولی و مالی در ۲ سال اخیر شدت گرفته است. این نهاد با تورمی مواجه بوده که نتیجه زیرساخت‌های نامتوازن از منظر بودجه و ناترازی بانک‌هاست.

فردای اقتصاد: معاون سرمایه‌گذاری وبیمه معتقد است، در شرایطی که بورس با پتانسیل افزایشی همراه است اما فصل بودجه به ابهامات موجود دامن خواهد زد.

محمد هنرمند با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: سیاست‌های انقباضی دولت از منظر سیاست پولی و مالی در ۲ سال اخیر شدت گرفته است. این نهاد با تورمی مواجه بوده که نتیجه زیرساخت‌های نامتوازن از منظر بودجه و ناترازی بانک‌هاست.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در یک الی ۲ سال گذشته سیاست‌های انقباضی شدیدی اتخاذ شد که از ۳ منظر در روند معاملاتی بازار سهام اثرگذار است.

کانال اعتبار: در سال‌های اخیر برای کنترل پایه پولی دولت به واسطه بانک مرکزی ترازنامه بانک‌ها را فریز کرد بنابراین اعتباردهی بانک‌ها با مشکل مواجه شد.

نرخ بهره: با وجود این که سیاست‌های انقباضی باید منجر به افزایش نرخ بهره حقیقی در اقتصاد شود اما از طریق محدودیت کانال اعتبار، صف طولانی برای وام تشکیل شده و در پی افزایش تقاضای پول، نرخ بهره رشد پیدا می‌کند.

نرخ ارز: با توجه به سیاست‌های انقباضی که بانک مرکزی در پیش گرفت، نرخ ارز در حال کنترل است. پایین نگه‌داشتن نرخ ارز منجر به افزایش واردات و کاهش صادرات می‌شود. این رویداد به زیان شرکت‌های بورسی است.

معاون سرمایه‌گذاری وبیمه تصریح کرد: اگر دولت برای تامین درآمد خود در شرکت‌های بورسی دست‌اندازی نکند از این منظر دچار مشکل نخواهیم شد

در برنامه امروز بورسان، محمد هنرمند معاون سرمایه‌گذاری وبیمه به ارزیابی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه فرهناز بیات کارشناس بازار سرمایه آخرین وضعیت بازار بدهی را مورد بررسی قرار داد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار