۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
افزایش صادرات چین پس از ۷ ماه

آمار مربوط به تراز تجاری چین در ماه نوامبر توسط اداره گمرک چین منتشر شد.

فردای اقتصاد: آمار مربوط به تراز تجاری چین در ماه نوامبر توسط اداره گمرک چین منتشر شد. اگرچه کاهش واردات در ماه نوامبر همچنان استمرار کاهش تقاضای داخلی را نشان می‌دهد با این حال، تراز تجاری چین نسبت به پیش‌بینی‌ها و ماه گذشته رشد قابل توجهی داشت. مازاد تجاری چین در ماه نوامبر برابر با ۶۸.۳۹ میلیارد دلار بود که نسبت به پیش‌بینی اقتصاددانان (۵۸ میلیارد دلار) و ماه اکتبر (۵۶.۵۳ میلیارد دلار) بیشتر بود. 

صادرات چین در ماه نوامبر نسبت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۵ درصد رشد داشت که از انتظارات برای کاهش ۱.۱ درصدی پیشی گرفت. همچنین، این اولین افزایش در صادرات پس از آوریل امسال است. 

با این حال، برخلاف بهبود در صادرات، واردات حدود ۰.۶ درصد کاهش یافت که البته انتظارات افزایش ۳.۳ درصدی را نشان می‌داد. این نشان می‌دهد که تقاضای داخلی چین ضعیف مانده و کاهش ارزش یوآن نیز باعث کاهش خرید کالاهای خارجی شده است. 

روز سه شنبه آژانس رتبه‌بندی موودیز، رتبه اعتباری اقتصاد چین را کاهش داده بود که از علل آن می‌توان به ریسک‌های بازار املاک و مستغلات اشاره کرد. همچنین، داده‌های مربوط به مدیران خرید که هفته گذشته منتشر شد، نشان داد که فعالیت‌های تجاری چین به دلیل تقاضای ضعیف خارج از کشور، رو به کاهش است.  

آمار ضعیف PMI تولیدی چین در ماه نوامبر

براساس آمار اداره ملی آمار چین، PMI تولید چین در ماه نوامبر ۴۹.۴ است که نسبت به مقدار پیش بینی اقتصاددانان (۴۹.۷) و ماه اکتبر (۴۹.۵) کاهش یافت. همچنین، کمترین مقدار از ژوئن ۲۰۲۳ بوده و نشان می‌دهد که اقتصاد چین، بیشتر از گذشته به حمایت دولت نیاز دارد. 

ژائو چینگه، آمارگیر ارشد مرکز بررسی صنعت خدمات اداره ملی آمار، در بیانیه‌ای جداگانه گفت: همچنان مشکل اصلی، تقاضای ناکافی بازار است که بر بهبود و توسعه تولید تأثیر می‌گذارد. 

افزایش صادرات چین پس از ۷ ماه

در حالی که رشد اقتصادی سه ماهه سوم چین قوی‌تر از حد انتظار بود، دیگر داده‌های اقتصادی چندان قابل اعتماد نبود که نشان‌دهنده شکنندگی اقتصاد چین در سطح وسیع است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار