۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
راهنمای سرمایه‌گذاری در محصولات گروه مالی کیان

در بسیاری از گزینه‌های سرمایه گذاری مانند سهام، طلا، ملک ‌می‌توان به صورت مستقیم سرمایه‌گذاری کرد، اما برای سرمایه‌گذاری به روش مستقیم نیاز به تخصص، تجربه و زمان کافی برای یادگیری جهت کسب بازدهی مطلوب وجود دارد. پس بهترین راه چیست؟

می‌خواهید در بازار سهام سرمایه‌گذاری کنید اما تخصص کافی ندارید و از نوسانات بازار می‌ترسید؟ یک راه‌حل ساده وجود دارد و آن سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. شاید هم میخواهید در بازار طلا و سکه سرمایه‌گذاری کنید اما نگرانید؟ سکه و طلا تقلبی نخریم؟ کجا نگهداری کنیم که امن باشد؟ اصلا پول کافی برای خرید یک سکه کامل داریم؟ شاید هم به این موضوع فکر کرده باشید اگه راهی وجود داشت تا بخشی از یک سکه امامی را با مبلغ کمی می‌خریدیم و در آن سرمایه گذاری می‌کردیم، بهتر بود. این امکانی است که صندوق‌های طلا برای شما فراهم می‌آورند. صندوق‌های طلا مثل صندوق سکه طلا کیان به شما اجازه می‌دهد تا با حداقل ۵۰۰ هزار تومان در خرید سکه امامی سرمایه گذاری کنید و بازدهی مانند سکه امامی داشته باشید. صندوق‌های سرمایه گذاری کیان شامل ۶ صندوق سرمایه‌گذاری؛ صندوق درآمد ثابت کیان، صندوق آوای سهام کیان، صندوق آهنگ سهام کیان، صندوق سکه طلا کیان، صندوق شاخصی هم وزن کیان و صندوق ندای ثابت کیان است و این امکان را برای شما فراهم میکند تا بتوانید با مبلغ کم هم اقدام به خرید واحدهای سرمایه‌گذاری کنید.

همین الان شروع کنید

از کجا شروع کنم؟

 صندوق‌های سرمایه گذاری کیان که شامل ۶ صندوق سرمایه‌گذاری؛ صندوق درآمد ثابت کیان، صندوق آوای سهام کیان، صندوق آهنگ سهام کیان، صندوق سکه طلا کیان، صندوق شاخصی هم وزن کیان و صندوق ندای ثابت کیان می‌شوند این امکان را برای سرمایه گذاران فراهم کرده‌ است که بتوانند با مبلغ کم هم اقدام به خرید واحدهای سرمایه گذاری کنند.

برای خرید صندوق‌های گروه مالی کیان می‌توانید کلیک کنید. این لینک شما را به اپلیکیشن کیان دیجیتال هدایت می‌کند. کیان دیجیتال اپلیکیشنی جامع برای سرمایه‌گذاری مطمئن، آسان و غیرحضوری است. از طریق این اپلیکیشن، شما می‌توانید در انواع صندوق‌های سهامی، با درآمدثابت و طلای کیان، ثبت‌نام و سرمایه‌گذاری کنید. پس از مراجعه به اپلیکیشن کیان دیجیتال برای آغاز سرمایه‌گذاری با اپلیکیشن کیان دیجیتال، بدون نیاز به مراجعه‌ حضوری، در هر ساعت از شبانه‌روز اقدام به ثبت‌نام کنید. کیان دیحیتال امکان خرید و فروش و مشاهده آنلاین واحدهای سرمایه‌گذاری را برای شما فراهم می‌کند. اپلیکیشن کیان دیجیتال برای یک سرمایه‌گذاری موفق، ابتدا میزان ریسک پذیری شما را سنجیده و بر اساس آن بهترین پیشنهاد را برای شخص شما دارد.  در این اپلیکیشن تعریف حساب‌های بانکی و انجام انتقال وجه بین حساب‌های بانکی برای سهولت در سرمایه‌گذاری آنلاین برای شما فراهم شده است. 

برای ورود و سرمایه گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت کیان باید سن بالای هجده سال داشته باشید و در سامانه سجام ثبت نام کنید. در صورتی که کد بورسی ندارید، با ثبت نام در سامانه سجام و عضویت در اپلیکیشن کیان دیجیتال می‌تواند اقدام به خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در آوای سهام کیان و آهنگ سهام کیان کنید. برای خرید واحدهای صندوق درآمد ثابت کیان، صندوق سکه طلا کیان، صندوق شاخصی هم وزن کیان و صندوق ندای ثابت کیان اما نیاز است به غیر از ثبت نام در سامانه سجام، کد بورسی نیز دریافت کنید. 

همین الان شروع کنید

انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری 

صندوق‌های سرمایه‌گذاری دسته‌های مختلفی دارند. از نظر نحوه معامله به دو دسته قابل معامله در بورس و صدور و ابطالی تقسیم‌بندی می‌شوند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری از نظر نوع دارایی نیز به انواع مختلفی تقسیم می‎شوند. معروفترین آن‌ها براساس این دسته‎بندی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت، صندوق‌های طلا، سهامی، شاخصی، مختلط، املاک و مستغلات، صندوق در صندوق هستند. هر صندوقی براسای ماهیت، امیدنامه و اساسنامه خود مجاز به سرمایه‌گذاری در ترکیب مشخصی از دارایی‌ها هستند.

معرفی صندوق‌های سرمایه‌گذاری گروه مالی کیان

صندوق سرمایه‌گذاری آوای سهام کیان: یکی دیگر از صندوق‌های سهامی صدور و ابطالی، صندوق آوای سهام کیان است. پورتفوی این صندوق عمدتا از سهام منتخب تشکیل شده اما بخشی از آن به اوراق درآمد ثابت، سپرده بانکی و اوراق مشارکت اختصاص دارد. این صندوق برای افراد تا حدودی ریسک پذیر مناسب است که دید بلندمدتی برای سرمایه گذاری دارند. مزیت این صندوق‌ها آن است که می‌توانند در بلندمدت سرمایه فرد را در مقابل تورم حفظ کنند و حتی او را از تورم جلو بیندازند. بازدهی صندوق آوای سهام کیان در بلندمدت از بازدهی دلار بسیار بهتر بوده است.

برای سرمایه‌گذاری در صندوق آوای سهام کیان اینجا کلیک کنید

صندوق سرمایه‌گذاری طلای کیان: صندوق طلای کیان یکی از صندوق‌های سرمایه گذاری است که جزو صندوق‌های کالایی به شمار می‌آید. این صندوق می‌تواند به عنوان جایگزینی برای خرید طلای فیزیکی به حساب بیاید. بازدهی تجمعی این صندوق از ابتدای فعالیت آن در سال ۱۳۹۶ تا آخر سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۲۰۰ درصد است. خرید صندوق طلا ویژگی‌ها و مزایای زیادی دارد. از جمله این مزایا می‌توان به امکان سرمایه گذاری با پول کم، برطرف شدن خطر سرقت و جعل، سود معاف از مالیات، نقدشوندگی سریع و برخی دیگر از این موارد اشاره کرد. صندوق طلای کیان جزو صندوق‌های قابل معامله در بورس به حساب می‌آید و از طریق اپلیکیشن کیان دیجیتال قابل خرید و فروش است.

برای سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری طلای کیان اینجا کلیک کنید

صندوق سرمایه‌گذاری شاخصی هم‌وزن کیان: صندوق‌های سهامی انواع مختلفی دارند. یکی از این انواع، صندوق‌های شاخصی هستند. صندوق‌های شاخصی هدفی را تعیین می‌کنند و قصدشان این است که به آن هدف دست پیدا کنند. به عنوان مثال، صندوق شاخصی هم وزن کیان اولین صندوقی است که هدفش کسب بازدهی معادل شاخص هم وزن است. از آنجا که در بلندمدت شاخص هم وزن در مقایسه با شاخص کل بازدهی بهتری داشته، صندوق شاخصی هم وزن کیان می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری در بلندمدت باشد. این صندوق جزو صندوق‌های قابل معامله در بورس به حساب می‌آید و از طریق اپلیکیشن کیان دیجیتال قابل خریداری است. این صندوق در سال ۱۴۰۱  بازدهی ۳۹.۴ درصدی داشته است.

برای سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری شاخصی هم‌وزن کیان اینجا کلیک کنید

صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت کیان: صندوق درآمد ثابت کیان صندوق درآمد ثابت دیگری است که سود بالاتری نسبت به بانک پرداخت می‌کند و برای افراد ریسک گریز مناسب است. بخش عمده‌ای از سبد سرمایه گذاری این صندوق در اوراق مشارکت، سپرده بانکی و برخی دیگر از اوراق بهادار قرار دارد و کمی از آن نیز به سهام اختصاص داده می‌شود. این صندوق مزایای زیادی دارد. به عنوان مثال سود روزشمار پرداخت می‌کند، نرخ شکست سود ندارد، نرخ سود مرکب دارد و جزو صندوق‌های قابل معامله در بورس به حساب می‌آید. صندوق درآمد ثابت کیان را می‌توان هم از طریق کیان دیجیتال خریداری کرد.

برای سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت کیان اینجا کلیک کنید

صندوق سرمایه‌گذاری ندای ثابت کیان: این صندوق گزینه‌ای مناسب افراد ریسک گریز است و جایگزین خوبی برای پس‌انداز در بانک محسوب می‌شود. صندوق ندای ثابت کیان از جمله صندوق‌های درآمد ثابت است که از طریق اپلیکیشن کیان دیجیتال قابل خرید و فروش است. برای سرمایه گذاری در این صندوق می‌توانید در تمام ساعات شبانه روز از شنبه تا پنجشنبه اقدام به خرید کنید. این صندوق صدور و ابطالی به حساب می‌آید و تقسیم سود ماهانه دارد. شما با خرید این صندوق می‌توانید از سود ماهانه برخوردار شوید و البته در صورت تمایل، با انتخاب گزینه‌ای سود پرداختی ماهانه شما دوباره به جای واریز، صرف خرید واحدهای صندوق ندای ثابت کیان می‌شود و سود شما مرکب خواهد شد. از مزایای دیگر این صندوق می‌توان به پرداخت سود بالاتر از بانک، معافیت مالیاتی سرمایه گذاری و عدم نرخ شکست سود اشاره کرد.

برای سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری ندای ثابت کیان اینجا کلیک کنید

صندوق سرمایه‌گذاری آهنگ سهام کیان: صندوق سرمایه گذاری آهنگ سهام کیان یکی از صندوق‌های سرمایه گذاری سهامی است که به صورت صدور و ابطالی قابل سرمایه گذاری است. صندوق آهنگ سهام کیان در سال ۱۴۰۱ بازدهی ۷۸.۸ درصدی داشته و رتبه اول بازدهی را در میان صندوق‌های سهامی صدور و ابطالی در این سال داشته است. این صندوق برای افرادی که حاضر به ریسک هستند و دید بلندمدت‌تری برای سرمایه گذاری دارند، مناسب است. صندوق آهنگ سهام کیان می‌تواند گزینه مناسبی به جای خرید مستقیم سهام باشد. این صندوق به خصوص برای افرادی که وقت یا دانش کافی برای رصد و تحلیل بازارها را ندارند، مناسب است. سبد این صندوق عمدتا از سهام تشکل شده است اما بخشی از آن نیز به اوراق درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی اختصاص دارد.

برای سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری آهنگ سهام کیان اینجا کلیک کنید

صندوق سرمایه‌گذاری تضمین اصل سرمایه کیان: صندوق تضمین اصل سرمایه کیان یکی دیگر از صندوق‌های سرمایه گذاری است که جذابیت‌های خاص خود را دارد. این صندوق برای کسانی خوب است که می‌خواهند از رشد بازار سهام بهره‌مند شوند اما در صورتی که بازار با افت روبرو شد نیز اصل سرمایه‌شان محفوظ مانده باشد. این صندوق دارای ضامن نقدشوندگی و تضمین جبران اصل سرمایه است. این ویژگی باعث می‌شود ریسک سرمایه گذاری در بازار سهام کاهش پیدا کند. برای بهره‌مند شدن از شرط تضمین اصل سرمایه کیان شرایطی وجود دارد. صندوق تضمین اصل سرمایه کیان ساختاری شبیه به صندوق‌های مختلط دارد و به همین دلیل هم می‌تواند از افت ارزش واحدهای صندوق در شرایط افت بازار سهام جلوگیری کند.

برای سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری تضمین اصل سرمایه کیان اینجا کلیک کنید

مزایای صندوق‌های سرمایه‌گذاری

صندوق‌های سرمایه‌گذاری هم بنا بر فعالیت خود و ساختار و سبدی که دارند دارای مزایا و معایبی هستند. از جمله مزایای صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شفافیت در ارائه اطلاعات به سرمایه گذار
  • نقدشوندگی مناسب و بدون هرگونه صف خرید و فروش
  • مدیریت حرفه‌ای و اثربخش دارایی‌های صندوق با حضور تیمی از تحلیل گران و مدیران سرمایه ‌گذاری تائید شده توسط سازمان بورس
  • غیر ممکن بودن انجام هر نوع کلاهبرداری با نظارت مستقیم نهادهای نظارتی کشور
  • وجود تنوع در ترکیب دارایی‌های صندوق که منجر به کاهش ریسک سرمایه‌گذاری می‌شود
  • کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذار به دلیل تقسیم هزینه‌‎های صندوق بین تمامی سرمایه‌گذاران
  • سهولت در سرمایه‌گذاری به دلیل عدم نیاز به دانش، تجربه و تخصص سرمایه‌گذاری

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار