«قوی سیاه» اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴

مروری بر بازارها و رویدادهای مهم سال ۲۰۲۳
۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
«قوی سیاه» اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴

با ادامه کاهش نرخ‌های تورمی و شروع روند کاهشی در نرخ‌های بهره به همراه رشد آهسته اقتصادی، محتمل‌ترین سناریو برای چشم انداز بازارهای جهانی در سال ۲۰۲۴ فرود نرم باشد. یعنی بازارها آهسته به سمت رکود پیش می‌روند. با این حال سناریوی دیگری با احتمال کمتر وجود دارد.

  در سال ۲۰۲۳ بسیاری از بانک‌های مرکزی با استفاده از افزایش نرخ‌های بهره، اقدام به مدیریت و کنترل تورم کردند. در نتیجه این اقدامات، کشورهایی مثل ایالات متحده به اهداف تورمی خود نزدیک شدند. 

 با ادامه کاهش نرخ‌های تورمی و شروع روند کاهشی در نرخ‌های بهره، به همراه رشد آهسته اقتصادی، به نظر می‌رسد محتمل‌ترین سناریو برای چشم انداز بازارهای جهانی در سال ۲۰۲۴ فرود نرم باشد. یعنی بازارها آهسته به سمت رکود پیش می‌روند.

 بعلاوه، برخی از تحلیلگران معتقدند که با افزایش بدهی‌های آمریکا در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ و در کنار بالا بودن سطح نرخ‌های بهره، ریسک نکول افزایش یافته که باعث ایجاد حباب اعتباری در سیستم مالی آمریکا شده است. چنین شرایطی می‌تواند سرآغازی بر سناریوی فرود سخت و رکود شدید در بازارهای جهانی باشد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    به عبارتی سال آتی هرچند ممکن است تقاضای طلا را افزایش دهد اما در مجموع بازاری رکودی پیش رور داریم
  • IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    به نظر و روشن بینانه اقتصاد ایران به طور نا گهانی رو بروشد ولی این از دو سال پیش باید نشانه های آن آشکار می شد ولی به دلایلی از سه ماهه بعد سال جدید خوش یمن .خدا قوت
  • حسن IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    خجالت بکشید!! مگر غیر ایران کشور دیگه هم تورم داره؟؟؟ اگه داره پس چرا برخی اقتصاددانان ما لال و یا جوری حرف میزنند که تورم با ایران گره خورده؟؟

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار