۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
حضور فعال ذوب آهن اصفهان در جشنواره ملی فولاد

در پنجمین نمایشگاه و جشنواره ملی فولاد ایران، ذوب آهن اصفهان حضوری فعال داشته و علاوه بر انعقاد تفاهم نامه همکاری با جهاد دانشگاهی علم و صنعت ایران،  عضو هیات مدیره ذوب‌آهن اصفهان به عنوان چهره تاثیرگذار در بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی زنجیره آهن و فولاد کشور معرفی شده و لوح و تندیس ویژه را از مهدی کوهی مدیرعامل این مجتمع عظیم صنعتی دریافت کرد.

فردای اقتصاد: در پنجمین نمایشگاه و جشنواره ملی فولاد ایران، علی آقا محمدی رئیس گروه اقتصادی دختر مقام معظم رهبری در دیدار از غرفه ذوب آهن اصفهان اظهار داشت:عملیاتی شدن ساخت یک میلیون مسکن در سال که توسط دولت سیزدهم مطرح شد، نیازمند همدلی و هم افزائی کلیه دست اندر کاران صنعت ساختمان است که واحد های تولید فولاد از جمله ذوب آهن اصفهان، آمادگی خود را در زمینه اعلام کرده است.

وی افزود: باید به صنعت ساختمان همچون یک زنجیره نگاه شود اگر تنها فولادسازان و تولید کنندگان سازه‌های فولادی مانند ذوب‌آهن اصفهان همت کنند اما تامین مالی صورت نگیرد،  این نهضت محقق نمی‌شود .

رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت : تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان در شرایط تحریم دستاورد بزرگی است که باعث شد توسعه حمل و نقل ریلی متوقف نشود، لذا اثرات اقتصادی آن برای کشور بسیار اهمیت دارد .

مهدی کوهی مدیر عامل ذوب‌آهن اصفهان در این بازدید گفت :با افتخار اعلام می‌کنم ذوب‌آهن اصفهان با ۵۳ سال قدمت و با همت و تجربه و توانمندی همکاران عزیزم در ذوب‌آهن ۸۵ درصد از قطعات و تجهیزات خط تولید کارخانه بومی‌سازی شده است و همچنین در کارگاه‌های ساخت این شرکت قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع سیمان،  فولاد و ... کشور نیز ساخته می شود.

وی در ادامه به تولید ریل ملی در ذوب‌آهن اصفهان پرداخت و افزود : این مجتمع عظیم صنعتی با تولید ریل در عرصه بومی‌سازی و بعنوان تنها تولید کننده این محصول استراتژیک در غرب آسیا به شمار می‌رود.

کوهی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار تن از این محصول استراتژیک در متروی کلان شهرها و راه آهن سراسری نصب شده است وقرارداد های مختلف برای تولید این محصول تولیدی مطابق با استاندارد جهانی داریم.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان همچنین در خصوص نقش آفرینی در طرح نهضت ملی مسکن بیان داشت:تولید تیرآهن بال پهن در ذوب آهن همچنین در خصوص نقش آفرینی در طرح نهضت ملی مسکن بیان داشت: تولید تیرآهن بال پهن در ذوب‌آهن پازل انبوه‌سازی ساختمان ایمن را در ایران تکمیل کرد محصولی که از جمله مزایای آن می‌توان به تسریع در ساخت وساز،  افزایش فضای مفیدساختمان،  کاهش قیمت تمام شده،  حافظ محیط زیست و مقاومت بیشتر در برابر زلزله  ... اشاره کرد.

کوهی با اشاره به اینکه ذوب‌آهن اصفهان در مسیرتحولی تولید صنعتی و آلیاژی قرار گرفته است، ادامه داد:مقام معظم رهبری همواره به مقوله تامین مسکن به ویژه برای زوج‌های جوان تاکید فراوانی دارند و ذوب‌آهن اصفهان در راستای عملیاتی کردن منویات رهبر معظم انقلاب با تولید تیرآهن بال پهن آمادگی خود را برای تامین نیاز طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرده است.  ذوب‌آهن اصفهان با تولید ریل ملی و تیرآهن بال پهن در عرصه توسعه و آبادانی کشور در راستای برنامه‌های دولت گام بر می‌دارد.

تفاهم نامه پروژه‌های زیست محیطی بین ذوب آهن اصفهان و جهاد دانشگاهی علم و صنعت ایران

در این مراسم همچنین، تفاهم‌نامه همکاری بین ذوب‌آهن اصفهان و جهاد دانشگاهی علم و صنعت ایران  در میز تعمیق ساخت داخل پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد توسط مهدی کوهی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان و ولی‌اله روشن رئیس سازمان جهاد دانشگاهی علم و صنعت ایران امضا شد.

این تفاهم‌نامه دانش‌بنیان، فناورانه و زیست محیطی که ۱۰ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی به همراه دارد به منظور اجرای طرح بهینه‌سازی سیستم تصفیه غبار کنورتور با ضمانت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد و اهدافی چون گسترش همکاری‌ها و تعاملات سازمانی اثربخش در خصوص موضوعات پژوهشی و ارزش آفرین علمی و حل مشکلات زیست محیطی را دنبال می‌کند.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در این خصوص گفت: این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان اولین و  بزرگترین تولید کننده مقاطع فولادی در ایران در کنار رشد اقتصادی، توسعه پایدار را مد نظر قرارداده و به مسئولیت‌های اجتماعی و زیست محیطی توجه ویژه داشته و دارد.

وی افزود :یکی از پروژه‌های بزرگ ذوب‌آهن، بهینه‌سازی سیستم تصفیه غبار کنورتور است که با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی علم و صنعت و ضمانت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این آلاینده‌ها مدیریت و بهینه‌سازی می‌ شود.

حضور فعال ذوب آهن اصفهان در جشنواره ملی فولاد

عضو هیات مدیره ذوب آهن اصفهان چهره تاثیرگذار در بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی زنجیره آهن و فولاد کشور 

در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران که از ۱۹ تا ۲۱ دی‌ماه در برج میلاد تهران در حال برگزاری است، مهدی نصر عضو هیات مدیره ذوب‌آهن اصفهان به عنوان چهره تاثیرگذار در بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی زنجیره آهن و فولاد کشور معرفی شد و لوح و تندیس ویژه را از مهدی کوهی مدیرعامل این مجتمع عظیم صنعتی دریافت کرد.

حضور فعال ذوب آهن اصفهان در جشنواره ملی فولاد

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار