۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
اهداف حمله موشکی شب گذشته سپاه پاسداران  

شب گذشته سپاه پاسداران از حمله موشکی‌ به محل تجمع گروه‌های تروریستی در منطقه خبر داد. در اطلاعیه‌هایی که سپاه روز گذشته منتشر کرد عنوان شد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گروهک‌های تروریستی بدخواه ملت ایران هرکجا که باشند را خواهد یافت و آنها را به سزای اعمال ننگینشان خواهد رساند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ شماره یک خود از انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در بخش‌هایی از منطقه با موشک‌های بالستیک خبر داد.

متن اطلاعیه شماره یک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این شرح است :
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی می‌رساند با توکل به خداوند متعال و عنایات حضرت ولی عصر (عج ) در پاسخ به جنایات اخیر تروریستی دشمنان ایران اسلامی مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در بخش‌هایی از منطقه در نیمه امشب با موشک‌های بالستیک سپاه مورد هدف قرار گرفت و منهدم شد.

حمله موشکی سپاه پاسداران به محل تجمع فرماندهان داعش در سوریه

️سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین در اطلاعیه شماره ۲ خود از انهدام محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با جنایات اخیر تروریستی کرمان و راسک در سوریه با موشک‌های بالستیک در بخشی از عملیات موشکی ساعت گذشته خبر داد. ️متن اطلاعیه به این شرح است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
《أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ عَلَی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ》

ملت عزیز و شریف ایران اسلامی
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات اخیر گروهک های تروریستی ، در به شهادت رساندن مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان در کرمان و راسک؛ محل های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات های تروریستی اخیر ؛ به ویژه داعش، در سرزمین های اشغالی سوریه را شناسایی و آنها را با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم کرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ملت بزرگ ایران اطمینان می‌دهد، گروهک‌های تروریستی بدخواه ملت ایران هرکجا که باشند را خواهد یافت و آنها را به سزای اعمال ننگینشان خواهد رساند.

همچنین ساعاتی بعد سپاه پاسداران اطلاعیه شماره ۳ خود را نیز صادر کرد و در این اطلاعیه از موشک باران و انهدام مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق خبر داد.

️متن اطلاعیه به این شرح است:
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
《 إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنتَقِمُونَ》

ملت عزیز و شریف ایران اسلامی- امت بزرگ اسلام
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک‌های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم کرد.
این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا کشور عزیزمان بوده است.
به ملت عزیزمان اطمینان می‌دهیم عملیات‌های تهاجمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا گرفتن انتقام آخرین قطره‌های خون شهیدان ادامه خواهد یافت.
" وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ"

در ادامه خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع آگاه گفت که در جریان حملات شب گذشته اهداف مختلفی در اقلیم کردستان عراق هدف قرار گرفت.

ایرنا به نقل از این منبع آگاه آورده است: بر اساس سرنخ‌های کشف شده در جریان جنایات تروریستی راسک و کرمان و با همکاری جامعه اطلاعاتی کشور به ویژه نیروی قدس سپاه، تعدادی از مراکز تجمع اصلی فرماندهان و مسئولان گروهک‌های تروریستی بویژه داعش در خاک سوریه شناسایی شده است.

به گفته این منبع آگاه ️همچنین اهداف مختلفی در اقلیم شمال عراق نیز بعنوان مراکز طراحی توطئه و اقدامات مخرب علیه ملت ایران شناسایی شده بود که یکی از آنها، مرکز جاسوسی رژیم صهیونیستی در این اقلیم بود.

️نیروی هوافضای سپاه با استفاده از موشک‌های بالستیک بومی، از چند نقطه مختلف در غرب و جنوب غرب کشور اقدام به اجرای ضربات موشکی علیه این اهداف و مراکز ایجاد شرارت کرد که اهداف مد نظر در این عملیات کاملا محقق شد. ️
در ادامه شبکه خبری المیادین نیز در گزارشی نوشت که منطقه هدف قرار گرفته محل آموزش نیروهای «داعش خراسان» بوده است. این نیروها توسط آمریکایی‌ها به افغانستان رفته و از آنجا به ایران منتقل می‌شدند.

در حمله ایران از موشک‌های بالستیک بسیار دقیق استفاده شده و توانسته به دقت مقرهای اساسی گروهک تروریستی-تکفیری ترکستان را که در منطقه جبل‌السماق و در مجاورت شهرک حرم بودند هدف قرار دهد.

همچنین ایرنا عملیات شب گذشته را دوربردترین عملیات موشکی ایران عنوان کرد.
ایرنا در گزارشی آورد: بنابر اعلام منابع محلی در ادلب سوریه موشک‌های بالستیک سپاه به مواضع گروهک‌های تروریستی تحریرالشام و حزب الترکستانی در منطقه جبل السماق ادلب اصابت کرده‌اند.
گفتنی است که آموزش تروریست‌های موسوم به داعش خراسان در این منطقه انجام می‌شود و پس از آن توسط آمریکا به افغانستان منتقل می‌شوند تا برای اقدامات تروریستی وارد ایران شوند.

در این گزارش آمده است: نکته قابل توجه اینکه فاصله این منطقه از نقطه شلیک موشک‌های سپاه در ایران، بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر است که به نوعی دوربردترین عملیات موشکی ایران تاکنون محسوب می‌شود. ناظران این اقدام را پیامی صریح و واضح از سوی ایران به رژیم صهیونیستی قلمداد کرده‌اند.

واشنگتن: هیچ آمریکایی در حملات موشکی آسیب ندیده‌اند

گفتنی است که درباره این حملات مقامات آمریکایی نیز به ایراد سخنانی پرداختند. آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: در جریان گزارش‌ها حمله موشکی به شمال عراق و سوریه قرار داریم. ایالات متحده با مقامات بلندپایه عراق و مسؤولان اقلیم کردستان در تماس بوده‌اند. هیچ یک از کارکنان یا مراکز آمریکایی در این حملات هدف قرار نگرفته‌اند.
همچنین آنتونی بلینکن، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی بیان کرد: حملات ایران در اربیل عراق را بشدت محکوم می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا دوشنبه شب به وقت محلی در واکنش به حملات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اقلیم کردستان با موشک‌های بالستیک با بیان اینکه «ایالات متحده حملات امروز ایران در اربیل را به شدت محکوم می‌کند» مدعی شد: مخالف حملات موشکی ایران هستیم که ثبات عراق را تضعیف می‌کند. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار