۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
مدیرعامل جی‌پی‌مورگان: بیتکوین بی ارزش است
جیمی دیمون مدیرعامل بانک جی پی مورگان

جیمی دیمون: اهمیتی نمی‌دهم غول‌های مالی به دنبال ایجاد صندوق‌های قابل معامله نقدی بیتکوین رفته‌اند

فردای اقتصاد_جیمی‌دیمون مدیرعامل بانک جی پی مورگان و  از مخالفان بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال  ضمن بی ارزش خواندن بیتکوین به عنوان یک دارایی احتمال داد با استخراج آخرین بلاک‌های بیتکوین ساتوشی ناکاموتو ظاهر شده و تمام بیتکوین‌ها را حذف کند. 
دیمون که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد صحبت می‌کرد گفت:‌  این آخرین باری است که از بیتکوین حرف می‌زنم. بیتکوین هیچ کاری نمی‌کند و من آن را مانند سنگ حیوان خانگی میدانم. ( یک مد محبوب در اواسط دهه ۷۰ میلادی در آمریکا که یک سنگ صاف را به عنوان یک حیوان خانگی کم هزینه بازیابی می‌کرد.) 

جیمی دیمون در سال ۲۰۲۱ در زمانی که بازار ارزهای دیجیتال از بیشترین ارزش خود در طول زمان برخوردار بود، بیتکوین را "بی‌ارزش" توصیف کرد و در سال گذشته در داووس به شبکه سی ان بی سی(CNBC) گفت که این ارز دیجیتال یک "کلاهبرداری هیجان انگیز" است. جیمی دیمون با تردید نسبت به موضوع محدودیت تامین بیتکوین تا سقف ۲۱ میلیون واحد اشاره کرد و گفت که در نزدیکی این واحد، ممکن است ساتوشی ناکاموتو ظاهر شده، به ما بخندد و ناگهان همه بیت‌کوین ها پاک شوند.

وقتی از  جیمی دیمون درمورد استقبال سایر غول‌های مالی از صندوق های قابل معامله نقدی (ETF) بیتکوین -مانند بلک‌راک و فیدلیتی- سوال شد، او صریح و مستقیم پاسخ داد: "اصلا اهمیتی نمی‌دهم."  این در حالی است که شرکت مدیریت دارایی بلک راک در پرونده صندوق های قابل معامله نقدی بیتکوین، جی‌پی مورگان را به عنوان شریک مجاز اصلی خود معرفی کرده است. 

جیمی دیمون، ۶۷ ساله، همیشه یکی از مخالفان دارایی‌های دیجیتال بوده است. از نظر او بیتکوین بی ارزش است ‌باقی ارزهای دیجیتال را نیز به عنوان "طرح های پانزی غیرمتمرکز" معرفی کرده است. با این حال، علی رغم نظرات منفی دیمون، بازار ارزهای دیجیتال مثبت مانده است و بیتکوین در مقایسه با سهام و شاخص هایS&P ۵۰۰ و شاخص ناسداک-۱۰۰ (Nasdaq-۱۰۰) , در طول سال ۲۰۲۳ عملکرد بهتری را از خود نشان داده است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار