۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
شکنجه دشمنان پوتین با موسیقی پاپ!

الکسی ناوالنی، منتقد سیاست‌های کرملین که اکنون در زندان به سر می‌برد، پیش‌تر از مسمومیت، برخورد فیزیکی و محرومیت از مراقبت‌های پزشکی مناسب در دوران حبس شکایت کرده است. او این هفته فاش کرد که با چالش جدیدی روبرو شده است. گاردین گزارش داده است که ناوالنی در دوران حبس مجبور است هر روز ۵ صبح به صدای موسیقی یک خواننده پاپ طرفدار پوتین گوش دهد.

فردای اقتصاد: ناوالنی که وکیل است و ۴۷ سال سن دارد، بیش از یک دهه پیش با انتقاد از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و بیان اتهامات گسترده علیه وی به شهرت رسید. او اکنون در زندانی در قطب شمال قرار دارد. ناوالنی محکوم به ماندن در زندان تا 74 سالگی شده است. او می‌گوید هدف از اتهاماتی که به وی نسبت داده شده این است که او را از سیاست دور نگه دارند. ناوالنی اخیرا نیز گفته است که رژیم صبحگاهی او اکنون شامل گوش دادن به سرود ملی روسیه است البته پس از آن هم ترانه من روسی هستم را به گوش او می‌رسانند. آهنگی که توسط یک خواننده پاپ طرفدار پوتین به نام «شمن» خوانده شده است. نام اصلی شمن، یاروسلاو درونوف است. شمن یکی از افراد مشهوری است که رسما پوتین را برای نامزدی مجدد برای ریاست جمهوری در ماه مارس معرفی کرده است. آهنگ مشهور او «من روسی هستم»، بوده که او آن را گاهی اوقات با لباس چرمی مشکی با بند بازو به رنگ پرچم روسیه اجرا می کند. او در این آهنگ از این سخن می‌گوید که روس‌ها را نمی توان شکست داد. این خواننده 32 ساله در ماه نوامبر در یک کنسرتی که از تلویزیون دولتی پخش می‌شد پرفورمنسی اجرا کرد. به این ترتیب که با فشار دادن دکمه‌ای قرمز رنگ در یک چمدان، انفجار و آتش بازی در اطرافش شکل گرفت و در واقع این صحنه شبیه‌سازی انفجار یک بمب هسته‌ای بود.

اکنون ناوالنی در پیامی درشبکه X  توسط دوستانش اقدام به توصیف یک روال صبحگاهی سورئال در دوران حبس کرده است. او درباره‌ شمن، خواننده روسی مزبور نیز گفته است: «زمانی‌که من در زندان بودم شمن مورد توجه قرار گرفته است. در آن زمان من نمی‌توانستم او را ببینم و یا به موسیقی او گوش دهم. اما می‌دانستم که او خواننده اصلی پوتین شده است.» ناوالنی نوشته است: در آن زمان او آهنگ اصلی «من روسی هستم. » بود و البته من هم کنجکاو بودم که آن بشنوم. اما کجا می‌توانستم در زندان به آن گوش دهم؟ سپس مرا به یامالو-ننتس (محل زندان قطب شمال او) آوردند و اینجا حالا هر روز ساعت 5 صبح این آهنگ را می‌شنوم. به این ترتیب که پس از فرمان برخیز! سرود ملی روسیه پخش می‌شود و بلافاصله پس از آن دومین آهنگ مهم این کشوریعنی من روسی هستم شمن پخش می‌شود. ناوالنی گفت طنز ماجرا این است که تبلیغات دولتی زمانی این واقعیت را برجسته کرده بود که او در راهپیمایی‌های سالانه با ملی‌گرایان روسی راهپیمایی می‌کرد و حالا، سال‌ها بعد، در حالی که در زندان به سر می‌برد، صبحگاه برای او یک آهنگ پاپ فوق‌ناسیونالیستی برای اهداف آموزشی پخش می‌شود.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار