۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
فرصت جدید سرمایه‌گذاری؛ معرفی نخستین صندوق سهام دارویی

پذیره‌نویسی‌ اولین صندوق بخشی دارویی کشور، با نماد «فارما کیان» از ۹ تا ۱۱ بهمن انجام می‌شود. اما استراتژی صندوق فارما کیان چیست و چطور جلوی ریسک‌های سرمایه‌گذاری در این صنعت را می‌گیرد؟

فردای اقتصاد: مدیر سرمایه‌گذاری صندوق بخشی فارماکیان معتقد است، صنعت دارو نیاز بالقوه و همیشگی برای مردم بوده و همراستا با رشد جمعیت نیز رشد داشته است. در ۱۰ سال گذشته ارزش بازار دارویی جهان حدود یک هزار میلیارد دلار بود و اکنون به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار رسیده است. سرانه مصرف دارو در جهان افزایشی است و همانطور که جمعیت جهان رشد داشته در عین حال به سمت پیری در حرکت هستیم. در واقع افراد پیرتر داروی بیشتری مصرف کرده‌اند.

محمد طاهری با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: نکته اینجاست که بازار دارویی ایران همراستا با جهان رشد کرده است. ۱۰ سال گذشته حدود ۴۰ میلیارد عدد دارو در کشور مصرف می‌شد و اکنون میزان مصرف به بالای ۶۰ میلیارد عدد رسیده است.

وی با اشاره به رشد سالانه در مقیاس تعدادی نیز گفت: سالانه رشد تعدادی حدود ۵ درصد ارزیابی می‌شود، به عبارتی بازار دارویی ایران به لحاظ تعدادی همراستا با بازار جهانی رشد داشته است.

طاهری معتقد است، ارزش بازار دارویی کشور در ۱۰ سال گذشته ۳ تا ۳.۵ میلیارد دلار بود و اکنون به ۴.۵ تا ۵ میلیارد دلار رسیده است. در این بخش رشد ۳ درصدی به طور سالانه مشاهده می‌شود.

دارو به عنوان کالای استراتژیک محسوب می‌شود و نکته حائز اهمیت برای دولت اینجاست، نرخ‌گذاری طوری صورت بگیرد که تولیدکننده مایل به تولید باشد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار