۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
بیت‌کوین چگونه به ابرکانال ۵۰ هزار صعود کرد؟

برخی از تحلیلگران معتقدند که پیروزی احتمالی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ تاثیر مثبت بر قیمت آن در آینده خواهد داشت.

فردای اقتصاد- رشد بیتکوین از تاریخ ۷ فوریه ۲۰۲۴ با قیمت ۴۳هزار و ۱۰۱ دلار شروع شد و در ۱۲ فوریه، به قیمت ۵۰هزار و ۲۸۳ دلار رسید. سه دلیل رشد اخیر قیمت بیتکوین و بازار ارز دیجیتال را می‌توان با سه عامل تاثیر ETFهای بیت کوین، راه‌حل‌های لایه ۲ این شبکه و هجوم سرمایه‌های خطرپذیر و شتاب توسعه‌دهندگان مرتبط دانست.

جریان‌های نقدی اخیر که وارد بازار بیتکوین شده را می‌توان تا حدودی متاثر از تایید ETFهای این ارز دیجیتال دانست. در بحبوحه نوسانات قیمت بیت کوین در محدوده ۵۰ تا ۵۲ هزار دلار، برخی از صندوق‌ها ETF بیت کوین شاهد افزایش قابل توجهی در حجم معاملات بوده‌اند. برای مثال صندوق های ETF دو شرکت مدیریت دارایی ون اک (VanEck) و ویزدام تری (WisdomTree) از صندوق‌هایی هستند که با رشد چشمگیر حجم معاملات، باعث شگفتی تحلیلگران و کارشناسان شده‌اند.

راه‌حل‌های لایه ۲ شبکه بیتکوین یکی دیگر از دلایل رشد قیمتی این رمزارز است، منظور از راه حل های ارئه شده برای لایه دوم شبکه، ارائه راهکارهایی برای افزایش مقیاس پذیری شبکه است. این امر باعث میشود توان عملیاتی شبکه افزایش یافته و به کاربران این امکان را می‌دهد که تراکنش‌های خود را با سرعت بیشتری ثبت کنند.

همچنین علاقه تجدیدشده از سوی سرمایه‌گذاران خطرپذیر و جامعه توسعه‌دهندگان نیز در تحرک شدید بازار بیتکوین اثر گذار است. برخی پروژه‌های کریپتویی که در تلاش برای تامین سرمایه بودند نیز اکنون با سرریز سرمایه مواجه هستند. هجوم سرمایه یک معیار قدرتمند از اعتماد به آینده پروژه‌های ساخته‌شده روی بیتکوین و راه‌حل‌های لایه دوم آن است و بر تجدید حیات نوآوری‌ها در اکوسیستم آن دلالت دارد.

به دنبال رشد ارزش بازار بیتکوین شاخص توتال که در بردارنده ارزش بازار تمام رمز دارایی ها است؛ نیز در این ماه ۲۷ درصد رشد کرده. در یک ماه گذشته میزان تغییرات قیمتی اتریوم نیز مشابه با بیتکوین بوده و اتریوم با رشد ۳۷ درصدی اکنون در محدوده ۳ هزار دلار معامله میشود. به گزارش کوین گپ، افزایش اخیر قیمت اتریوم را می‌توان تا حد زیادی مربوط پیش‌بینی‌های فزاینده دربارهٔ ارتقاء آتی دنکان (Dencun) دانست که در تحلیل اخیر گری‌اسکیل بر آن تأکید شده است. طی ماه گذشته، معاملات اتریوم افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.

آیا میتوان رشد بیشتری از قیمت بیتکوین انتظار داشت؟

با توجه به عوامل متعددی که بر قیمت بیت کوین تاثیر می‌گذارند، از جمله تایید ETFها، رویداد هاوینگ بیتکوین و تاثیرات انتخاباتی در ایالات متحده، پیش‌بینی می‌شود که سال ۲۰۲۴ شاهد یک رونق قابل توجه در قیمت بیت کوین باشیم.

تحلیل‌گران شرکت مدیریت دارایی ون اک (VanEck) عقیده دارند که انتخابات۲۰۲۴  آمریکا میتواند تاثیر مثبتی بر روند قیمتی بیتکوین داشته باشد و پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ بر سرنوشت بیتکوین اثر خواهد گذاشت، در حالی که رئیس جمهور سابق آمریکا هیچ‌وقت مستقیما اعلام نکرده که طرفدار ارزهای دیجیتال است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    عمیق که به رمز ارزها نگاه کنیم ، در نهایت به بی اعتباری آن خواهید رسید ، مانند بادکنکی پر از هوا ، که با سوزنی کوچک‌ عمر هردو به پایان میرسد‌ ، و شاید خلق این پول به نوعی جمع و کنترل نقدینگی باشد ، که با پودر کردنش هیچکس جوابگو نخواهد بود و فقط نقدینگی مازاد بی دردسر از گردونه اقتصاد خارج میشود

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار