۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸
نشست مطبوعاتی جروم پاول چه پیامی برای بازارها داشت؟
مهم‌ترین نکات فدرال رزرو برای بازارها

 فدرال رزرو برای پنجمین جلسه متوالی در مارس ۲۰۲۴، مطابق با انتظارات بازار، نرخ وجوه فدرال را در بالاترین حد ۲۳ سال گذشته (۵.۲۵٪ -۵.۵٪) ثابت نگه داشت. سیاست‌گذاران (مشابه پیش‌بینی‌ها) همچنان قصد دارند در سال جاری سه مرتبه نرخ بهره را کاهش دهند. به‌علاوه، انتظار می‌رود سه کاهش در نرخ بهره در سال ۲۰۲۵ انجام شود.

 جروم پاول، رئیس فدرال رزرو با بیان اینکه چشم‌انداز تورم نامشخص و با عدم قطعیت‌هایی همراه است، بیان کرد که به اطمینان بیشتری در خصوص داده‌های تورمی و رسیدن آن به هدف ۲ درصدی نیاز است.

 تاکید پاول در این جلسه بیشتر بر بازار کار بود. او بیان کرد که تقاضای نیروی کار از عرضه بیشتر است و مقامات فدرال رزرو پیش‌بینی می‌کنند که تعادلی جدید منتظر بازار کار باشد. همچنین، رشد اشتغال به خودی خود نمی‌تواند کاهش نرخ بهره را رقم بزند و انتظار می‌رود نرخ بیکاری افزایش یابد.

 پاول اشاره کرد که هنوز تصمیمی برای کاهش در ترازنامه گرفته نشده است. اما تغییر سرعت در کاهش ترازنامه بعید نیست. این تغییرات می‌تواند بر عرضه اوراق قرضه اثرگذار باشد.

او در خصوص کاهش نرخ بهره اضافه کرد که نرخ‌های بهره در اوج هستند و انتظار می‌رود تا انتهای سال از سیاست‌های کنونی، عقب‌نشینی انجام شود. اما به یک دلیل خوب برای کاهش نرخ‌های بهره نیاز است.

 پس از انتشار بیانیه فدرال رزرو و ارائه پیش‌بینی‌ها در مورد کاهش نرخ‌های بهره در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵، شاخص داوجونز به بالاترین حد خود یعنی ۳۹۳۰۷ رسید. همچنین، شاخص دلار اندکی کاهش و اونس جهانی طلا افزایش یافت و تا ۲۱۸۳ دلار در هر اونس اوج گرفت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار