۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
پیتر شیف: بیت‌کوین هرگز جایگزین طلا نیست

پیتر شیف معتقد است که بیت‌کوین اگرچه توانست رکورد قبلی خود را بشکند، با این حال وقتی در مقایسه با طلا ارزش‌گذاری می‌شود، نمی‌توان گفت که به قله جدیدی رسیده است.

پیتر شیف، اقتصاددان آمریکایی در آخرین اظهارات خود بیان کرد که بیت‌کوین اگرچه توانست رکورد قبلی خود را بشکند، با این حال وقتی در مقایسه با طلا ارزش‌گذاری می‌شود، نمی‌توان گفت که به قله جدیدی رسیده است. بنابراین این اختلاف می‌تواند دلیلی بر تضعیف این ادعا باشد که برخی بیان می‌کنند بیت‌کوین همان طلای دیجیتال است و می‌تواند ذخیره ارزش باشد.

پیتر شیف را به موضع انتقادی‌اش نسبت به بیت‌کوین می‌شناسند. اظهارات اخیر وی در هاله‌ای از ابهام است، زیرا بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ بازدهی چشم‌گیر ۱۵۰ درصدی را داشت و توانست روند صعودی خود را در سال ۲۰۲۴ ادامه دهد. اما از سوی دیگر، طلای جهانی در سه ماهه اخیر رشد چشم‌گیری داشته و به عنوان پناهگاه امن در برابر ریسک‌های ژئوپلیتیک عمل می‌کند.

رکوردهای بی‌سابقه بیت‌کوین و طلای جهانی اولین بار است که هم‌سو با یکدیگر حرکت می‌کنند. با این حال محرک‌های این دو بازار متفاوت از یکدیگر هستند. طلا به عنوان پناهگاه امن و بیت‌کوین تحت تاثیر تقاضای سوداگرانه است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار