۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
رابطه قیمت بنزین و مقبولیت رئیس جمهور آمریکا

اکونومیست در گزارشی نشان می‌دهد که هرچقدر قیمت بنزین کاهش می‌یابد محبوبیت رئیس جمهور در آمریکا بیشتر می‌شود.

فردای اقتصاد: یک باور کهنه در آمریکا وجود دارد مبنی بر اینکه میزان رشد اقتصادی این کشور شانس روئسای جمهور برای پیروزی در انتخابات را تعیین می‌کند. اکونومیست اما بر این باور است که به دلایلی چون مبهم بودن رشد اقتصادی برای مردم و عدم تاثیر شفاف آن بر هزینه و شیوه زندگی رای دهندگان، این عامل بر خلاف باور غالب چندان بر محبوبیت رئیس جمهور آمریکا تاثیر گذار نیست و در عوض قیمت بنزین و گازوئیل از آنجایی که به طور مستقیم بر هزینه رای دهندگان اثرگذار است میزان محبوبیت رئیس جمهور آمریکا را تعیین می‌کند. این موضوع به خصوص در دولت بایدن نمود شفافی داشته است.

به گزارش اکونومیست، یکی از راه‌های دور زدن مشکلات ارتباط رشد اقتصادی و شانس رئیس جمهور برای پیروزی در انتخابات این است که به جای آن به ارتباط بین قیمت بنزین و محبوبیت ریاست جمهوری نگاه کنیم. قیمت بنزین چیز مبهمی نیست: آمریکایی‌ها در کنار پمپ بنزین‌ها رانندگی می‌کنند و چندین بار در هفته باک‌های خود را پر می‌کنند. وقتی قیمت ها افزایش یا کاهش پیدا می‌کند، متوجه می‌شوند.

رابطه قیمت بنزین و مقبولیت رئیس جمهور آمریکا
ارتباط قیمت سوخت و میزان قبولیت روئسای جمهور آمریکا

بر اساس تحلیل اکونومیست بررسی‌ها نشان می‌دهد که همه روسای جمهور به جز دونالد ترامپ با کاهش قیمت بنزین، محبوبیتشان افزایش یافته است. رأی دهندگان بایدن را در بحبوحه افزایش قیمت بنزین (با کاهش محبوبیت و مقبولیت در نظرسنجی‌ها) مجازات کرده‌اند، همانطور که در بیشتر سال‌های ۲۰۲۱ این کار را انجام دادند. در مقابل هنگامی که قیمت بنزین کاهش می‌یابد، (با افزایش محبوبیت) به او پاداش می‌دهند، همانطور که از ژوئن ۲۰۲۲ این کار را انجام دادند. به عنوان مثال، در ۲۲ آگوست قیمت یک گالن بنزین به طور متوسط ​​۲.۵ درصد نسبت به سه هفته قبل آن کاهش یافته بود. سه هفته بعد، میزان محبوبیت بایدن در نظرسنجی‌ها ۲.۲ درصد افزایش یافت.

ریاست جمهوری ترامپ باعث شد که دانشمندان علوم اجتماعی حدس بزنند که روانشناسی رای دهندگان توده وارد عصر جدید و پساعقلانی شده است چراکه میلیون‌ها آمریکایی در آن دوران نسبت به قیمت بنزین چندان اعتنایی نکرده و محبوبیت ترامپ با کاهش یا افزایش قیمت سوخت تغییر چندانی نمی‌کرد. ممکن است برای برخی مسائل اینطور باشد. اما بایدن که وعده بازگشت به سیاست‌های عادی را داده بود، حداقل در مورد ارتباط بین قیمت بنزین و محبوبیت رئیس جمهور به قول خود عمل کرده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار