۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
بایدن برتری ترامپ در نظرسنجی‌ها را از بین برد

طبق نظرسنجی جدید نیویورک تایمز، جو بایدن تقریباً برتری دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها را از بین برده است، در حالی که نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه دموکرات‌ها با وجود تردیدهایی درباره جهت‌گیری کشور، اقتصاد و سن جو بایدن، شروع به اجماع کردن درباره رئیس‌جمهوری وقت کرده‌اند.

طبق نظر سنجی یورک تایمز و کالج سینا، بایدن و ترامپ اکنون تقریباً در وضعیت برابری هستند و ترامپ با ۴۶ درصد در برابر بایدن با ۴۵ درصد برتری دارد. این یک پیشرفت برای بایدن از اواخر فوریه است. ترامپ درست پیش از اینکه نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان شود، حدود ۴۸ در مقابل ۴۳ درصد در برابر بایدن برتری داشت. به نظر می‌رسد روند صعودی بایدن در نظرسنجی‌ها تا حد زیادی از وضعیت بهبود یافته او در میان رای‌دهندگان سنتی دموکرات‌ها ناشی می‌شود. او نسبت به یک ماه پیش در سال ۲۰۲۰ سهم بیشتری از رای‌دهندگانی را به دست آورده است که از او حمایت کرده‌اند. در گذشته ترامپ حمایت بسیار بیشتری از حامیان پیشین خود را در مقایسه با رئیس‌جمهوری جلب کرده بود (۹۷ درصد در مقابل ۸۳ درصد)، اما این حاشیه اکنون کمتر شده است. بایدن اکنون آرای ۸۹ درصد از حامیان خود در سال ۲۰۲۰ را به دست آورده است در حالی که این رقم برای ترامپ ۹۴ درصد بوده است.

نتایج نظرسنجی حاضر جدیدترین شواهد از رقابت در سال ۲۰۲۴ است که نشان می‌دهد هر دو کمپین به رقابت طاقت‌فرسایی نزدیک می‌شوند. در دو انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته سرنوشت انتخابات با ده‌ها هزار رأی در تعداد انگشت‌شماری از ایالت‌ها تعیین شد و انتخابات پیش رو نیز می‌تواند به همان اندازه فشرده باشد. حتی کوچکترین تغییرات در حمایت می‌تواند تعیین کننده باشد.

 اکنون سهم رای‌دهندگانی که کشور را در مسیر اشتباهی می‌بینند بالاست. تقریبا ۸۰ درصد از رأی دهندگان، از جمله اکثریت دموکرات‌ها، هنوز شرایط اقتصادی کشور را عادلانه یا ضعیف ارزیابی می‌کنند. در حالی‌که هم آقای بایدن و هم آقای ترامپ به دلایلی آشنا، محبوب نیستند. اکثر رأی دهندگان فکر می‌کنند که آقای بایدن خیلی پیر است. اکثریت بر این باورند که آقای ترامپ مرتکب جرایم جدی فدرال شده است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha