۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
صدراعظم آلمان به منطقه می‌آید
اولاف شولتس، صدراعظم آلمان

محور دیدار پیش رو، موضوعات مختلفی از جمله بحران انرژی، پیامدهای جنگ اوکراین، جنگ یمن، پرونده هسته‌ای ایران و موارد حقوق بشری عنوان شده است.

فردای اقتصاد: اولاف شولتس، صدراعظم آلمان قرار است شنبه آینده ۲۴ سپتامبر (دوم مهر) در سفری دو روزه به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، علاوه بر امارات و قطر، به عربستان سعودی رفته و با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی بر سر موضوعات مختلف گفت‌وگو کند.
به گزارش دویچه‌وله، محور دیدار پیش رو، موضوعات مختلفی از جمله بحران انرژی، پیامدهای جنگ اوکراین، جنگ یمن، پرونده هسته‌ای ایران و موارد حقوق بشری عنوان شده است.
اشتفان هبه‌شترایت، سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه ۱۹ سپتامبر در برلین، سفر پیش روی صدراعظم این کشور را تایید و تاکید کرد، از موضوعات مهم گفت‌وگوها در سفر آتی شولتس، ترغیب این سه کشور به ارتقای سرمایه گذاری در آلمان خواهد بود.
محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی که زمانی به دلیل قتل خاشقجی مورد انزجار جامعه جهانی بود، اکنون با توجه به جنگ در اوکراین و افزایش انفجاری قیمت انرژی، بار دیگر به صحنه بین‌المللی بازگشته و مورد استقبال رهبران کشورها قرار گرفته است.
سخنگوی دولت آلمان یادآور شده است، قتل خاشقجی نیز یکی از مباحث موردنظر صدراعظم آلمان در سفر به عربستان سعودی است که حتما به آن خواهد پرداخت.
در مرداد ماه سال جاری، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز سفری به عربستان سعودی داشت که طی آن، خواستار افزایش تولید نفت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شد.
پیش از این وزیر اقتصاد آلمان که در تلاش برای تامین گاز مورد نیاز این کشور و کاهش وابستگی به گاز روسیه است، از قطر و امارات متحده عربی دیدار کرده بود.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار