۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲
حمله انتحاری خونین در منطقه شیعه‌نشین کابل

عامل انتحاری، بمب همراه خود را در بین دانش آموزانی که برای آزمون ورودی دانشگاه آماده می‌شده‌اند، منفجر کرده‌است.

فردای اقتصاد: حمله انتحاری صبح امروز جمعه ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) به یک مرکز آموزشی در غرب شهر کابل، پایتخت افغانستان، ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت.
به گزارش یورونیوز، به گفته خالد زدران، سخنگوی پلیس طالبان، این حمله در مرکز آموزشی «کاج» در منطقه دشت برچی کابل روی داده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این حمله انتحاری، دست‌کم  ۱۹ نفر کشته و ۲۷ نفر زخمی شده‌اند.
دشت برچی، منطقه‌ای عمدتا شیعه‌نشین و محل سکونت جامعه اقلیت هزاره در کابل، گاه و بیگاه هدف خونین‌ترین و مرگبارترین حملات انتحاری افراط‌گرایان افغانستان بوده است.
به گفته سخنگوی پلیس طالبان، عامل انتحاری، بمب همراه خود را در بین دانش آموزانی که در مرکز آموزشی کاج برای آزمون ورودی دانشگاه آماده می شده‌اند، منفجر کرده‌است.
اگرچه هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله انتحاری مرگبار روز جمعه را بر عهده نگرفته است، اما حملاتی از این دست و پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان توسط افراط‌گرایان داعش صورت گرفته است.
هدف داعش با حملات انتحاری علیه غیرنظامیان ظاهرا متزلزل کردن حاکمیت طالبان در افغانستان است، تاکتیکی که طالبان پیش از به دست گرفتن قدرت در کابل علیه حکومت وقت به کار بسته بود.
سخنگوی وزارت داخله طالبان نیز گفته است که نیروهای طالبان پس از رویداد به این محل رسیدند، او افزوده که اهداف غیرنظامی «بی‌رحمی غیرانسانی دشمن و عدم رعایت معیارهای اخلاقی را ثابت می‌کند.»
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان این حمله را «وحشت بزرگ» خوانده، محکوم کرده و نوشته که «در راستای دریافت و مجازات عاملین جنایتکار این رویداد اقدامات لازم صورت می‌گیرد.»
گفته شده که تلفات این انفجار بیشتر از آمارهای ارائه شده توسط مسئولان امنیتی طالبان در لحظات اولیه است.
در بیانیه عفو بین الملل که ساعاتی پس از این رویداد منتشر شد، شمار قربانیان این حمله «۱۰۰ نفر» اعلام شده است.

 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار