۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
راهکار بورسی‌ها برای عبور از بحران 

برنامه شمارش معکوس امروز همراه با محمد اقبال‌نیا، کارشناس بازار سرمایه به بررسی بحران‌هایی که این روزها بازار سرمایه به آنها دچار شده است، پرداخت.

فردای اقتصاد: در بخش اول برنامه شمارش معکوس امروز همراه با محمد اقبال‌نیا، کارشناس بازار سرمایه به بررسی بحران‌هایی که این روزها بازار سرمایه به آنها دچار شده است پرداخته شد. در ادامه هم راهکارهایی که می‌توان از طرق آنها از این بحران‌ها عبور کرد، مورد بررسی قرار گرفت. اینکه سهامداران در این برهه می‌توانند از چه راهی سرمایه خود را به سلامت عبور دهند.
این کارشناس بازار سرمایه اعتقاد داشت: بحران اصلی بورس تهران از دست رفتن اعتماد، نسبت به این بازار است. پس از دعوت عمومی از سوی دولت برای حضور در بازار سهام و رشد هیجانی و به دنبال ریزش‌های سنگین در ۲ سال اخیر به نظر می‌رسد ادامه‌دار شدن این روند و خروج بی‌وقفه پول‌های حقیقی حاکی از عدم اعتماد سرمایه‌گذاران به سیاست‌های دولت است.
وی خاطرنشان کرد: در ۵ سال گذشته بازدهی بورس نسبت به سایر بازارها بیشتر بوده و نوسانات این بازار مقطعی است و در چشم انداز بلندمدتی این بازار چشم‌انداز سودآوری مناسبی خواهد داشت.
اقبال‌نیا در رابطه با راهکار عبور از مقطع فعلی اظهار کرد: در زمان انتخابات وعده‌هایی برای ساماندهی بورس مطرح شد که در حد شعار باقی ماند و تلاش جدی و برنامه عملی در این خصوص  از سوی سیاست‌گذاران اجرا نشده است. قوانین بالادستی برای فرموله کردن مسائل بودجه برای انتقال سرمایه‌ها به بورس نیاز است در غیر این صورت نقدینگی به سمت بازارهای سفته‌بازی هدایت خواهند شد.
او در پایان گفت: سهامداران با دیدگاه بلندمدت، صبوری و انتخاب سهام‌های متناسب با ریسک‌پذیری خود می‌توانند بازدهی‌های مناسبی به دست آورده و حتی با وجود سیاست‌گذاری‌های غلط بسیاری از بنگاه‌ها بر اساس ارزش جایگزینی ارزنده هستند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار