۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
گمانه‌زنی‌ها درباره بازگشت ترامپ به توییتر

با توجه به اینکه در تاریخ ۸ نوامبر معامله ایلان ماسک و توییتر نهایی خواهد شد، گمانه‌زنی‌ها در خصوص بازگشت ترامپ به این شبکه اجتماعی به اوج خود رسیده است. دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا از یک سال قبل برای همیشه از فعالیت در این شبکه ممنوع شد.

فردای اقتصاد - با توجه به اینکه در تاریخ ۸ نوامبر معامله ایلان ماسک و توییتر نهایی خواهد شد، گمانه‌زنی‌ها در خصوص بازگشت ترامپ به این شبکه اجتماعی به اوج خود رسیده است. دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا، یک سال قبل برای همیشه از فعالیت در این شبکه ممنوع شده بود.

ایلان ماسک قبلا هم در این رابطه اظهار نظر کرده بود و اگر به حرف قبلی خود پایبند باشد، ممنوعیت حضور ترامپ در این شبکه را لغو خواهد کرد و ترامپ می‌تواند در انتخابات میان دوره‌ای نوامبر با توییت‌های خود تاثیر قابل توجهی بگذارد. در تابستان گذشته ایلان ماسک اعلام کرد که من فکر نمی‌کنم ممنوعیت دونالد ترامپ صحیح نبود.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس در ماه آوریل پیشنهاد خرید توییتر به قیمت ۵۴.۲ دلار به ازای هر سهم را ارائه داد و پس از رفت و برگشت‌های متعدد در نهایت هفته گذشته اعلام کرد که این معامله انجام خواهد شد. جالب اینکه هنوز که خبر نهایی این معامله اعلام نشده، شاهد افزایش قابل توجه قیمت سهام توییتر هستیم.

توییتر حساب کاربری ترامپ را در پی شورشی به کاپیتول در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۱ انجام شد، توییتر برای همیشه بست. چراکه وی طرفداران خود را برای یورش بردن به این ساختمان تهییج کرد.

ترامپ در حال حاضر در پلتفرم مشابهی به نام Truth Social سرمایه‌گذاری کرده و فعالیت دارد و اعلام کرده است که به توییتر باز نخواهد گشت. وی در این رابطه گفته است که من از رفتار توییتر ناامید شدم و به این شبکه باز نمی‌گردم.

اما با خرید این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک به قیمت ۴۴ میلیارد دلار برخی معتقدند که ترامپ نمی‌تواند در برابر جذابیت بازیابی حساب کاربری خود که در توییتر ۹۰ میلیون دنبال کننده داشت، مقاومت کند.

کورت باردلا، استراتژیست دموکرات درباره ترامپ گفت: «وی اگر بتواند به توییتر باز خواهد گشت.» وی در ادامه به این پرداخت که ترامپ معتاد به توییتر و عاشق لذت‌های فوری است و در حال حاضر وی در شبکه Truth social  تعداد دنبال کننده کمتری دارد (۴.۱۵ میلیون دنبال‌کننده) و نتوانسته است تاثیرگذاری که در توییتر داشته است را بدست بیاورد.

جاناتان ناگلر، یکی از مدیران مرکز رسانه‌های اجتماعی و  سیاست دانشگاه نیویورک و استاد سیاست در این رابطه گفت که او با از دست دادن حساب کاربری‌اش یک ابرتلفن را از دست داده است. اما ناگلر همچنان گفته است که ترامپ ممکن است نخواهد به صورت ۱۰۰ درصدی وابسته به ماسک باشد.

البته ایلان ماسک هنوز در این رابطه اظهار نظر جدیدی نکرده است و اعلام نکرده که ممنوعیت ترامپ را لغو خواهد کرد یا خیر. اما به گفته منابع آگاه به سی. ان. بی. سی روز جمعه این معامله انجام خواهد شد و ممکن است به ترامپ اجازه داده شود تا پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای ۸ نوامبر، توئیت‌های خود را از سر گیرد.

این پروفسور گفت: توییت‌های ترامپ احتمالاً می‌تواند بخش‌هایی از پایگاه او را برای حضور در صندوق‌های رای بسیج کند، اما «افزایش دید او می‌تواند یادآوری برای میانه‌روها باشد که چرا آنها نمی‌خواهند جمهوری‌خواهان در قدرت باشند.»

باردلا استدلال کرد که نامزدهای جمهوری خواه هر بار که دونالد ترامپ در مرکز توجه قرار گرفته است با مشکل مواجه شده اند.

اظهارات ماسک در مورد نیاز توییتر به "بی طرفی سیاسی" و مکاتبات اخیراً فاش شده او با افرادی که او را به مبارزه با "بیداری گرایی" و سانسور در این پلتفرم سوق می‌دهند، همچنین می تواند نشان دهد که چگونه این پلتفرم ممکن است نحوه رفتار قبلی خود با ترامپ را تغییر دهد.

در طول انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، توییتر با برچسب زدن توئیت‌های حساب‌های خاص با اخطار و ارائه پیوندهایی با اطلاعات معتبر انتخاباتی، سعی کرد با اطلاعات نادرست مبارزه کند. توییت‌های ترامپ چندین بار برچسب‌گذاری شد، زیرا رئیس‌جمهور وقت مرتباً طیف گسترده‌ای از ادعاهای توطئه‌آمیز را مبنی بر اینکه شانس انتخاب مجدد او توسط تقلب گسترده انتخاباتی تهدید می‌شود، تقویت می‌کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار