۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۹
وعده جبران خسارات قطع اینترنت به فعالان اقتصادی

برآورد بخش خصوصی این است که فیلترینگ استفاده از «وی‌پی‌ان» را ۳۰درصد افزایش داده و معیشت ۹میلیون نفر را به خطر انداخته است.

فردای اقتصاد: وزیر امور اقتصادی و دارایی از تهیه بسته حمایتی برای جبران لطمات وارده به فعالان اقتصادی ناشی از قطعی اینترنت و محدودیت‌های هفته‌های گذشته، خبر داد. سیداحسان خاندوزی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به ناامنی‌های اقتصادی روزهای گذشته، اظهار کرد: باید لطمات وارد شده طی هفته‌های گذشته را به رسمیت شناخت. مساله امنیت کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری نه تنها شاخص‌های مختلف اقتصادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه معیشت افراد اعم از فعالان بخش حقیقی اقتصاد، تجار، اصناف و... را نشانه می‌رود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: ما می‌خواهیم که اوضاع اقتصادی زودتر به آرامش برگردد و از سویی دیگر لطمات وارده به اصناف جبران شود که در این رابطه بسته‌های حمایتی از فعالان اقتصادی تهیه شده که در صورت تأیید از سوی مراجع ذیصلاح اجرایی می‌شود. وی گفت: امنیت کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری مورد تأیید دولت و بخش خصوصی است و برگشت آرامش و امنیت به این بخش مورد تأیید ماست.

برآورد آسیب به کسب‌وکارها با محدودیت اینترنت

در این نشست، حسین سلاح‌ورزی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز با بیان اینکه کسب‌وکارهای بزرگ به دلیل قطعی اینترنت دچار آسیب شده‌‎اند، اظهار کرد: بر اساس سهم حوزه «آی‌تی» در تولید ناخالص داخلی کشور، هر ساعت قطعی اینترنت یک میلیون و ۵۰۰هزار دلار به اقتصاد ضرر وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فیلترینگ استفاده از «وی‌‎پی‌‎ان» (VPN) را ۳۰درصدی افزایش داده است، اظهار کرد: نه تنها کسب‌وکارهای کوچک، بلکه فعالیت‌های بزرگ با محدودیت اینترنت آسیب دیده‎‌اند. سلاح‌ورزی تاکید کرد: معیشت حدود ۹میلیون نفر از جمعیت کشور که محصولات خود را به صورت آنلاین عرضه می‌کردند، دچار خطر شده و ادامه این شرایط مهاجرت نخبگان و استارتاپ‌ها را افزایش و سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد. 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار