۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
گفت‌وگوی سران قوا درباره تجمعات

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

فردای اقتصاد: بورس تهران روز گذشته متعادل و مثبت بود. به طوری که شاخص کل  با ریزش ۱،۸۹۵ واحد (معادل ۰.۱۴ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۳۱۷ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است نیز شرایط مشابهی داشت و با افت ۰.۱۸ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد به ۱۹۵۵ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو و قطعات، شیمیایی و بانک و در بین نمادها پالایش، شپنا و آسیاتک بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

حدود ۲۷۸ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای گشان و امیدح بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای بپاس و شپنا داشتند.

طبق آمار بانک مرکزی، میانگین موزون نرخ بهره بین بانکی در هفته گذشته با یک صدم درصد اختلاف نسبت به هفته پیش به ۲۰.‌۸۹ درصد افزایش پیدا کرد.  همچنین در ۶ هفته اخیر، نرخ حداقل توافق بازخرید (ریپو) در سطح ۲۱ درصد ثابت مانده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه: در سه ماهه دوم امسال بیش از ۴۸۰هزار استعلام بانکی صورت گرفته است و بلافاصله قضاتی که به این سامانه دسترسی دارند دستورات لازم را برای ضبط و توقیف اموال فرد محکوم در راستای قانون صادر می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:بر اساس آنچه که وزارت صنعت و معدن قول داده است ظرف دو هفته آینده باید واردات خودرو صورت گیرد.

سخنگوی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور از واریز ۳ هزار میلیارد تومان به خزانه دولت با فروش خودروهای قاچاق خبر داد و اعلام کرد: در ۶ ماه گذشته ۹۶۹ دستگاه خودروی قاچاق تعیین تکلیف و از طریق مزایده فروخته شد.

بورس کالای ایران، اول آبان ماه میزبان عرضه ۲۰۰ دستگاه خودروی لاماری متعلق به مجتمع صنعتی آرین پارس موتور خواهد بود.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: چند تقاضای اولیه تامین مالی دیگر نیز دریافت شده که تلاش می‌شود در مدت زمان کوتاه، تعیین تکلیف شوند.

قیمت دلار با افت ۲۰۰ تومانی به ۳۲۷۵۰ تومان رسید.

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید در ادامه ادعاهای واشنگتن درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران به خبرنگاران گفت اگرچه دولت بایدن، دیپلماسی را بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌داند اما اکنون تمرکز واشنگتن بر حمایت از ناآرامی‌ها است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی: برای دشمنان ما که هدف اصلی آن‌ها ضربه زدن به صنعت هسته‌ای و دانشمندان ایران است، هیچ گزینه‌ای غیر از دیپلماسی باقی نمانده است.

رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس مجلس، سید صولت مرتضوی را به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کرد.

امیرعبداللهیان: تداوم حضور و تحرکات تروریست‌ها علیه امنیت ایران را تحمل نمی‌کنیم.

سران سه قوه در نشست بعد از ظهر شنبه با مرور شرایط روز کشور، بر لزوم رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌های تجمعات اخیر تاکید کردند.

رئیسی: رهبر انقلاب به هر سه قوه دستور دادند تنقیح قوانین را دنبال کنند.

شب گذشته زندان اوین دچار آتش‌سوزی شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار