۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹
دولت بالاخره از صنعت خودرو دست می‌کشد؟

سیاستگذار به دنبال این است که صنعت خودرو توانمندتر و بهره‌ورتر شود؛ پیش‌نیاز تحقق این هدف چیست؟ فعالان این حوزه خواستار کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه خودروسازی هستند.

فردای اقتصاد: تصدی‌گری دولت در حوزه خودروسازی کاهش می‌یابد؟ با توجه به دستور رئیس جمهور درباره واگذاری قطعی دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا، وزارت اقتصاد و وزارت صمت برای بررسی موضوع و دریافت نظرات کارشناسی، برگزاری نشست‌های تخصصی با صاحبنظران و فعالان حوزه خودرو را آغاز کرده‌اند.

اولین جلسه هم‌اندیشی دولتمردان با صاحبنظران دانشگاهی و فعالان صنعت خودرو روز پنجشنبه (28مهرماه) در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد. در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد برگزار شد، وی بر این نکته تاکید کرد که «سیاستگذار صرفا نگاهش به یک متغیر نیست، سیاستگذار مدیر کارخانه یا قطعه‌ساز نیست یا صرفا جای مردم و مصرف‌کننده قرار نمی‌گیرد؛ هدف ما این است که بتوانیم به یک تلاقی در منافع همه طرف‌ها برسیم و صنعت خودرو توانمندتر و بهره‌ورتر داشته باشیم.»  

«فردای‌اقتصاد» در گفت‌وگو با امیرحسن کاکایی، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت ایران که در این نشست حضور داشت، این گفته وزیر اقتصاد را بررسی کرد. این استاد دانشگاه به این موضوع اشاره کرد که در نیمه اول امسال با دستورالعمل‌های مختلف دولت، بازار سرمایه و بازار خودرو در حالت تعلیق قرار گرفته است؛ از طرف دیگر فهرستی از برنامه‌ها نیز اعلام می‌شود که به دلیل اینکه پشتوانه‌ای ندارد، به مرحله اجرا نمی‌رسد.

وی در خصوص واگذاری قطعی دو شرکت ایران خودرو و سایپا نیز بر ضرورت جمع‌بندی سریع‌تر موضوع و مشخص کردن تکالیف کلیه ذینفعان در این حوزه تاکید کرد.  

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار