۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
میرسلیم: افرادی را در خیابان دیدم که لخت مادرزاد بودند

سیدمصطفی میرسلیم: بنده در چند ماه پیش و در چند مورد، آن هم پیش از شکل‌گیری ناآرامی‌ها، افرادی را در خیابان دیدم که لخت مادرزاد بودند.

رویداد ۲۴: سیدمصطفی میرسلیم چهره مطرح جریان اصولگرایی درباره شرایط موجود و لزوم پایبندی به قوانینی مثل حجاب اجباری به رویداد۲۴ می‌گوید: نظام جمهوری اسلامی ایران، دارای قانون اساسی و احکام شرعی است که باید به آن عمل کرد. باید قانون را محترم شمرد، وگرنه زیرآب نظام زده می‌شود. نباید چیزی که جزو احکام اسلام است را زیر پا گذاشت، پس ضرورت دارد که هم در این راستا، مراعات لازم صورت بگیرد و هم در اجرا، دقت‌نظر داشت. دستگاه‌های مختلف کشور در موضوع حجاب، وظایف مختلف دارند. برخی کارشان فرهنگی و بعضی از آن‌ها، ارشادی و انتظامی است و وجود گشت ارشاد هم، مبنای قانونی داشت.

قبل از ناآرامی‌ها افرادی را در خیابان دیدم که لخت مادرزاد بودند

نماینده تهران می‌گوید: بنده در چند ماه پیش و در چند مورد، آن هم پیش از شکل‌گیری ناآرامی‌ها، افرادی را در خیابان دیدم که لخت مادرزاد بودند. این اتفاقات نشان می‌داد که دشمنان نظام برای ضربه‌زدن به حاکمیت، برنامه داشتند، زیرا ریشه انقلاب اسلامی، فرهنگی و معنوی است.

دشمن صدها موسسه تحقیقاتی برای شناخت جمهوری اسلامی تاسیس کرده است

عضو حزب موتلفه اسلامی می‌گوید: دشمنان نظام دریافتند که با پافشاری بر مسائل اقتصادی، کارشان خوب پیش نمی‌رود. از طرفی، تاکید بر مسائل نظامی هم برای آنها جواب مطلوب نداد، چون سابقه هشت سال جنگ تحمیلی را دیدند. از این‌رو، رفتند و فکر کردند و براساس مطالعات دقیق به این رسیدند که به مسائل فرهنگی و معنوی ما ورود پیدا کنند. بالغ بر صدها موسسه تحقیقاتی درباره شناخت اسلام، ایران و جمهوری اسلامی تاسیس کردند.

نماینده همدان: برای آتش زدن هر پرچم ۵۰۰ هزار تومان پرداخت شده است

او می‌گوید: این موسسات تحقیق کردند تا ببینند انقلاب ۵۷ اقتصادی بود؟ جواب منفی بود. نه اینکه آن زمان مشکلات اقتصادی نبود، اما انگیزه انقلاب‌کردن مردم اقتصادی نبود. آنها فهمیدند که مردم ما ذکرشان یاحسین است و در عاشورا اعتقاداتی دارند، پس رفتند دنبال مسائل فرهنگی و معنوی و در تحقیقات تکمیلی خود به این رسیدند که مشکلات اقتصادی در جامعه اگر زیاد شود، اهتمام به مسائل معنوی، سست می‌شود. یعنی اگر شما درگیر مسائل اقتصادی باشید و نتوانید حقوق زن و بچه خود را بدهید، اگر کسی به شما بگوید، چرا این مسئله شرعی را رعایت نمی‌کنید؟ احتمال دارد به او بگویید ول کن بگذار به زندگیم برسم.

میرسلیم می‌گوید: این نظریه را حتی وزارت امور خارجه آمریکا هم به زبان آورد. رفتند دنبال اینکه فشار اقتصادی بر ایران تحمیل کنند تا با بهره‌برداری از آن، سستی در زمینه‌های فرهنگی و معنوی در مردم ایجاد شود که این کار، از دو سال پیش به صورت جدی آغاز شد.

بی‌حجابی به خاطر ضعف گشت ارشاد نیست، برنامه دشمن است

نماینده تهران به رویداد۲۴ می‌گوید: گفته می‌شود بی‌حجابی وسیع‌تر شده است. از این‌رو، باید مسائلی که در پشت قضیه بوده است را روشن کرد، یعنی باید افشاگری شود که همه بدانند دشمن برنامه داشته است؛ نه اینکه مثلاً گشت ارشاد ضعف داشته و این بلواها درست شده است، یعنی دشمن از این اتفاق، به عنوان ابزار استفاده کرد.

صدا و سیما باید اعترافات دستگیرشدگان را عمومی کند

او می‌گوید: نظام و صدا و سیما باید افشاگری کنند. باید اعترافات دستگیرشدگان را عمومی کرد تا همه با حقایق آشنا شوند، هرچند افراد مشغول چنین کاری هستند، اما این‌جا هم یک رودست از دشمنان خوردیم و حال باید مسیر خنثی‌سازی را دنبال کنیم. به این معنا که در فهماندن چگونگی ظهور انقلاب اسلامی و مبنای آن، تلاش شود و بگوییم چه باید کرد تا این نظام، پابرجا بماند. این کار نباید با اقدامات زورکی صورت بگیرد، بلکه باید جنبه تفهیمی داشته باشد. بگوییم پاکی و طهارت به نفع همه است و حال اگر کسی خواست به صورت ناپاک و ناسالم زندگی کند، خود به خود از جامعه طرد می‌شود. این مسئله به ویژه برای نسل جوان ما که الان پا در عرصه گذاشته و جریانات قبل از انقلاب را ندیده، ضرورت دارد.

میرسلیم می‌گوید: وقتی بی‌حجابی در فهم و ذهن مردم به صورت یک ضدارزش دربیاید، اگر بی‌حجابی وارد عرصه شود، تحقیر خواهد شد و این بسترسازی، شدنی است.

این چهره اصولگرا می‌گوید: در صدر اسلام، کار به گونه‌ای بود که درِ خانه افرادی که روی به فحشا می‌آوردند، پرچم نصب می‌کردند. اسلام نشان داد که با ناپاکی نمی‌توان به نقطه مطلوب رسید. حال کسانی که به آخرت اعتقاد دارند، این مسائل را سریع می‌فهمند، چون باید در قیامت پاسخگو باشند. ما موظفیم به موضوع حجاب بپردازیم تا این روند هرچه بهتر به منصه ظهور برسد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها