۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
اولین توضیحات میرسلیم درباره حواشی زندگی شخصی‌اش

مصطفی میرسلیم که چندی پیش خبر دستگیری پسرش به اتهام همکاری با منافقین اعلام شد،‌ در واکنش به حواشی پیرامون زندگی‌اش گفت: هیچگاه در امور شخصی ادعای عصمت نداشته‌ و از تذکر مشفقانه دیگران هم استقبال کرده‌ به ویژه وقتی برادرانه و بدون قصد تخریب بیان شود.

تابناک: مصطفی میرسلیم که چندی پیش خبر دستگیری پسرش به اتهام همکاری با منافقین اعلام شد،‌ در واکنش به حواشی پیرامون زندگی‌اش گفت: هیچگاه در امور شخصی ادعای عصمت نداشته‌ و از تذکر مشفقانه دیگران هم استقبال کرده‌ به ویژه وقتی برادرانه و بدون قصد تخریب بیان شود. این عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی درباره حواشی زندگی شخصی خود گفت:
«سه نکته در این باره قابل ذکر است؛ اول این‌که تعداد معصومان محدود است و ما انسان‌ها نمی‌توانیم ادعای عصمت داشته باشیم چه خودمان و چه وابستگانمان. سعی همه ما باید بر این باشد که نواقص و خطاهای خود را برطرف و جبران کنیم و از نصیحت دیگران رنجیده خاطر نشویم بلکه استقبال کنیم.

دوم این‌که معنی خیرخواهی و نصیحت کردن شیپور برداشتن و مفتضح کردن نیست. آبروریزی از مومن مجاز نیست و ما نباید برخی از روش‌هایی که در غرب رایج است را ملاک عمل خود قرار دهیم و در این باب باید قواعد اسلامی امر به معروف و نهی از منکر مراعات شود.

نکته سوم این بوده که یکی از راه‌هایی که بدخواهان برای تضعیف نظام تعقیب کرده و می‌کنند، هتک حیثیت است؛ از مسئولان و تحقیر گروه‌های مردم و دستاوردهای آنها به روش‌ها و بهانه‌های مختلف تا اینکه در جامعه نسبت به قابلیت ما بر اداره امور خودمان یاس پدیدار شود و اصلا از خود و آینده خود ناامید و در نتیجه از کرده خود پشیمان شویم تا مجددا راه برای ورود بیگانگان و تسلط آنها بر خودمان باز و هموار شود. اما بنده هیچگاه در امور شخصی ادعای عصمت نداشته‌ام و از تذکر مشفقانه دیگران هم استقبال کرده‌ام بویژه وقتی برادرانه و بدون قصد تخریب باشد. اما در امور اجتماعی و حساسیت نسبت به بنده، ‌باید این را بگویم که با توجه به مواضع صریحم مثلا درمورد واردات در شرایط تحریمی و یا درباره کرامت و مصونیت بانوان و مقام آنها با اتکا به عفت و حجاب، نباید تردید داشت. شما باید نسبت به افرادی که صلح طلبند،‌ شک کنید.مواضع صریح و قاطع و البته مستدل بنده، بسیاری از افراد ذی‌نفوذ و منافع آنها را تهدید کرده و می‌کند. آنها درصدند تا به شکل‌های مختلف طرح‌های هتک حیثیت را نسبت به بنده و نزدیکانم به اجرا بگذارند و حاشیه سازی کنند یا مبادرت به تهیه و انتشار مطالب اغراق آمیز و اطلاعات ناقص یا غلط کنند تا به منویات خود برسند ولی از این غافلند که «آفتاب همیشه پشت ابر نمی‌ماند».

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها