۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲
میرسلیم: واردات خودرو خواسته عده قلیلی است

«خودروسازان داخلی آمادگی کافی برای مواجهه با تحریم‌ها را نداشتند و فلج کردن صنعت خودروسازی کشور نیز جزو اهداف اصلی تحریم‌های ظالمانه آمریکا بوده است.»

روز گذشته در گفت‌وگوی خبرگزاری ایسنا با مصطفی میرسلیم عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام این نماینده مجلس توضیحاتی درباره شرایط تولیدکنندگان خودرو داد. از او پرسیده شده که  چه ارزیابی درباره موضوع واردات خودرو دارد و در ادامه میرسلیم این پاسخ را داده است:

خودروسازان داخلی آمادگی کافی برای مواجهه با تحریم‌ها را نداشتند و فلج کردن صنعت خودروسازی کشور نیز جزو اهداف اصلی تحریم‌های ظالمانه آمریکا بوده است. طبیعتا این تحریم‌ها بر کمیت و کیفیت تولید اثر گذاشت منتها خودروسازان اصلی در ۱۵ سال گذشته سعی کردند به خودکفایی نزدیک شوند؛ لذا تلاش آن‌ها برای دور زدن تحریم‌ها و جلوگیری از توقف تولید بسیار ارزشمند بوده هرچند تمام کاستی‌های ناشی از تحریم‌ها به طور کامل برطرف نشده است. به نظرم با همین خیزش، صنعت خودروسازی می‌تواند بر مشکلات کیفی و کمی موجود فائق آید؛ همه باید متعهدانه از تحقیرکردن صنعت خودی که قطعا نوعی خودزنی است، بپرهیزیم و اجازه دهیم این صنعت با توجه به ضوابط علمی و فنی، معیارها و مقررات مصوب را مراعات کند.

واردات محصولاتی که در داخل کشور ظرفیت و قابلیت تولید مشابه آنها وجود دارد، به مفهوم عدم تحقق کامل اشتغال مولد و عدم رشد تولید ناخالص داخلی و در نتیجه ادامه فاجعه نحس کاهش ارزش پول ملی خواهد بود. به یاد داشته باشیم که واقعی‌ترین پشتوانه پول ملی تولید ناخالص داخلی است که متاسفانه در برخی از سال‌های اخیر حتی منفی شده است. ما نباید مصلحت‌های کشور و قاطبه مردم را فدای خواسته‌های عده‌ای قلیل کنیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha