۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
شرط بازگشت رونق به بورس تهران

بنیان‌گذار شرکت مدیریت سرمایه آراد با تشریح وضعیت فعلی بازار سهام، از وجود محرک‌هایی برای تغییر مسیر بورس سخن گفت.

فردای اقتصاد: حسین محمدی‌فر، کارشناس بازار سرمایه و بنیان‌گذار شرکت مدیریت سرمایه آراد عنوان کرد: با توجه به ارزیابی‌های صورت گفته از کیش اینوکس ۲۰۲۲ مشخص است شرکت‌ها، افراد و مجموعه‌های جدیدی در حوزه‌های مختلف در حال ورود به بازارهای مالی هستند تا زنجیره حوزه مالی و سرمایه‌گذاری تکمیل شود. با ورود این شرکت‌ها در حوزه‌هایی اعم از بازار سرمایه، بازار بیمه و بانک و خدماتی مسیر طی خواهد شد تا به مباحثی همچون سوپرمارکت مالی - سرمایه‌گذاری نزدیک شده و این خدمات را به زودی در ایران نیز مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: در بازار سرمایه ایران مسائلی وجود دارد که باید حل و فصل شود. این مشکلات عموما به سیاست‌گذاری‌ها باز می‌گردد. نمایشگاه این فرصت را ایجاد می‌کند تا کارشناسان و مدیران بتواند ارتباطی را برای بیان این مشکلات برقرار کرده و به راهکاری برای حل آن مشکلات دست یابند.

محمدی‌فر تاکید کرد: زمانی که رویدادی همچون کیش اینوکس برگزار می‌شود دستگاه‌های ناظر می‌توانند از بازدیدها و ارزیابی‌های خود مسیری را فراهم کنند تا شرکت‌های در اخذ مجوز با مشکلاتی کمتری مواجه شوند. به عنوان مثال با وجود مطرح شدن حوزه‌های مدیریت دارایی و ثروت در فضای سرمایه‌گذاری کشور، نهادی برای مجوزدهی به آن‌ها وجود ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت رکودی بازار سهام عنوان کرد: تا به اینجای کار در بازارهای جهانی شاهد افزایش شاخص دلار  بودیم اما انتظار می‌رود این روند تغییر کند و در مقابل سایر ارزها و کامودیتی‌ها تقویت شوند. این موضوع می‌تواند محرکی برای برای سهام ایران باشد. در صورتی که در مسائلی همچون قیمت‌گذاری دستوری و سیاست‌گذاری‌ها نیز تجدیدنظر شود، بورس وارد مسیر صعودی متعادل خواهد شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار