۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
برنده بزرگترین معامله تاریخ بورس

رئیس سازمان خصوصی‌سازی، شرکت سرمایه‌گذاری اهداف را برنده معامله بلوک «فارس» به قیمت ۱۸۵۱ تومان اعلام کرد.

فردای اقتصاد: حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی به «فردای اقتصاد» گفت: شرکت سرمایه‌گذاری اهداف با پشت سر گذاشتن پالایش نفت تهران در رقابتی سه روزه، برنده معامله بلوک «فارس» به قیمت ۱۸۵۱ تومان و مجموع ارزش ۱۰۸ هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان شد.

عرضه بلوک ۱۲ درصدی سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس معادل ۵۸,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم توسط سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از شرکت ملی صنایع پتروشیمی از روز شنبه روی میز معامله رفت و در سومین روز رقابتی نفس‌گیر، به قیمت ۱۸۵۱ تومان و مجموع ارزش ۱۰۸ هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان از آن شرکت سرمایه‌گذاری اهداف وابسته به صندوق بازنشستگی نفت شد.

قیمت پایه این عرضه ۱۳۹۷ تومان (نرخ بازاری هر سهم براساس نرخ تابلو در ۲۱ شهریور به علاوه ۹۰ درصد اضافه ارزش) در نظر گرفته شده بود که در روز اول رقابت آخرین قیمت خرید به ۱۵۵۶ تومان رسید و در روز دوم نیز خریداران تا ۱۶۴۷ تومان پیش رفتند. سرانجام در دقایق پایانی معاملات امروز بورس تهران، شرکت سرمایه‌گذاری اهداف توانست بلوک ۱۲ درصدی هلدینگ خلیج‌فارس را با قیمت ۱۸۵۱ تومان از آن خود کند. به این ترتیب معامله بلوک ۱۲ درصدی فارس با افزایش ۳۲ درصدی نسبت به قیمت پایه و ۲۰۰ درصد گران‌تر از قیمت سهام «فارس» به فروش رسید. طی این سه روز، ۲۷۰ بار قیمت از سوی دو متقاضی خرید به نام‎های شرکت اهداف (وابسته به صندوق بازنشستگی نفت) و شرکت پالایشگاه نفت تهران پیشنهاد شد.

ترکیب جدید سهامداران شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس

شرکت سرمایه‌گذاری اهداف که پیش‌تر به طور غیرمستقیم (با مالکیت ۱۰۰ درصدی در شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا) ۱۰۵ میلیارد و ۶۶۸ میلیون سهم شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس را در اختیار داشت، حالا صاحب ۵۸,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم دیگر «فارس» نیز شد تا در مجموع مالکیت خود در این هلدینگ بزرگ پتروشیمی را به ۳۳.۶ درصد برساند.

ترکیب جدید سهامداران شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس

در همین رابطه بخوانید: انگیزه‌های اهداف برای خرید بلوک فارس

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضامحمدی US ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    اینها همه سرمایه های ما مالباختگان بورس رابالاکشیده اند وسهام ما راخوردن وبه اینجارسیده اند وحالابرنده بزرگترین معامله بورس شده اند چند مدت بعد خواهید دید که سهام همین مردم رابالا کشیده ودرخارج باان کیف می کنند وهیچ مسولی جوابگونیست مثل ماکه سرمایه ماکلا ازدست رفت واقای عشقی وخاندوزی خم به ابرویشان

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار