۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
ادعای سخنگوی دولت درباره تورم ۸۰درصدی

سخنگوی دولت گفت: اگر اصلاح اقتصادی انجام نمی‌شد شاهد تورم بیش از ۸۰ درصدی در کشور بودیم.

باشگاه خبرنگاران: علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه با ارائه آخرین وضعیت شاخص‌های تولید اظهار کرد: در تولید ۵۰۰ محصول پزشکی خودکفا شدیم و در صدور پروانه تولید تجهیزات پزشکی ۲۵ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در ۵ ماه نخست امسال صنعت فولاد ۹.۹درصد، محصولات پتروشیمی ۶.۲ درصد و تولید کاغذ ۶.۸ درصد رشد داشته است ضمن آنکه تولید گندم ۳۷ درصد، برنج ۲۵ درصد و جو ۳۰ درصد در سال زراعی جاری با رشد همراه بوده است.

وی بیان کرد: در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم ظرفیت تولید برق ۶ هزار مگاوات افزایش یافت که بهترین رکورد پس از انقلاب است.

بازگشت ۲۷۰۰ نخبه به کشور در ۵ سال گذشته

سخنگوی دولت با بیان اینکه در ۵ سال اخیر ۲ هزار و ۷۰۰ نخبه به کشور بازگشتند، اظهار داشت: نخبه شهید سید فرید معصومی که در حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ شهید شد، یکی از آن‌ها بود که در حوزه برق و انرژی فعالیت می‌کرد.

بهادری جهرمی با اعلام اینکه بیش از ۱۰ هزار نفر از نخبگان امروز با شرکت‌های دانش بنیان همکاری دارند، اظهار داشت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان با افزایش چشمگیر در یک سال گذشته به بیش از هفت هزار شرکت رسیده است.

وی همچنین از بورسیه تحصیلی ۴۳ نفر از رتبه‌های برتر المپیادی در رشته‌های علوم پایه دانشگاه‌های تهران، اختصاص ۲۰درصد سهیمه جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به نخبگان خبر داد.

آمریکا به دنبال مانع تراشی در مسیر رشد ایران است

بهادری جهرمی با تسلیت شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ و درگذشت برخی دیگر از هموطنان در اغتشاشات اخیر، گفت: اجتماع پرشور مردم در تشییع حوادث تروریستی و شهدای امنیت و مخالفت با آشوب نشان می‌دهد مردم به تلاش‌های همه جانبه دشمنان علیه این ملت با وجود همه ظرفیت‌های اطلاعاتی، امنیتی و جاسوسی شان دست رد و پشت پا زدند و اجازه سوءاستفاده را به دشمنان نخواهند داد.

سخنگوی دولت با تبریک فرارسیدن ۱۳ آبان روز دانش آموز، افزود: امیدواریم این روزها بهانه‌ای برای بازگویی جنایت آمریکا علیه ایران باشد که این روزها نیز با تحریم‌های ظالمانه و دروغ پراکنی سعی دارد در مسیر رشد مردم مانع ایجاد کند.

بهادری جهرمی در ادامه از انتصاب محسن منصوری به عنوان معاون اجرایی رییس جمهور خبر داد و گفت: به این ترتیب یک جوان دیگر به ترکیب هیات دولت اضافه شد؛ آقای منصوری استاندار تهران بوده و دارای سابقه کار مدیریتی موفق است که با حکم رئیس جمهور به عنوان معاون اجرایی رئیس جمهور انتخاب شد.

وی ابراز امیدواری کرد که معاونت اجرایی رییس جمهوری در دوره جدید در مسیر خوبی که آقای صولت مرتضوی ایجاد کرده بود، با سرعت بیشتری حرکت کند.

تولید کامل خودرو به مرز ۱۰۰ درصد رسید

سخنگوی دولت همچنین از رشد تولید در بخش‌های مختلف خبر داد و اظهار کرد: تولید ناخالص ملی در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳.۱ درصد رشد داشت که این میزان در بخش صنعت ۵.۱ درصد رشد بوده است.

وی افزود: در حوزه خودروسازی شاهد رشد تولید کامل خودرو بودیم و خلاف سال‌های گذشته از وجود خودروهای ناقص در انبارهای خودروسازان، امروز تولید کامل خودرو به مرز ۱۰۰ درصدی رسیده است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: در هفت ماهه امسال در تولید ون ۴۵۴ درصد، وانت ۴۷ درصد، صنعت کاغذ ۶.۸ درصد، محصولات پتروشیمی ۶.۲ درصد، تلویزیون ۲۱ درصد رشد تولید را شاهد بودیم.

بهادری جهرمی با اشاره به اصلاح دوباره اساسنامه صندوق ملی مسکن در دولت برای رفع ایرادات شورای نگهبان گفت: منتظر نظر نهایی این شورا درباره اساسنامه صندوق ملی مسکن هستیم.

منابع افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان تامین شده است

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به برنامه دولت برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری گفت: به محض نهایی شدن قانون افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، دولت آماده اجرای آن از لحظه تصویب است؛ منابع لازم برای قانون افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان پیش بینی شده است.

دولت تاخیری در تدوین لوایح بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه نداشته است

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت تأخیری در تدوین لایحه بودجه و لایحه برنامه توسعه نداشته است، گفت: لایحه برنامه باید بر اساس سیاست‌های کلی تدوین و ابلاغ شود و بلافاصله بعد از اعلام سیاست‌ها تدوین آن انجام شده و تاخیری وجود نداشته است.

بهادری جهرمی اظهار کرد: البته لایحه بودجه و لایحه توسعه همزمان در حال تنظیم است و پس از نهایی شدن هر کدام در مهلت قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

سخنگوی دولت با تشکر از نمایندگان مجلس برای دادن رأی اعتماد به وزیر صنعت، معدن و تجارت و رد استیضاح این وزیر ابراز امیدواری کرد که با توجه به حمایت اخیر مجلس، وزیر مربوطه با همت بیشتر در راستای سرعت بخشیدن به اقدامات گام بردارد.

ثبات نسبی در بازار ارز

بهادری جهرمی درباره بازار ارز هم چنین گفت: دولت اقدامات گسترده‌ای در این راستا انجام داده و در نتیجه ثبات نسبی در بازار ارز واقع شده است. نرخ دلار در کشورهای مختلف متفاوت شده و ارزیابی نرخ ارز در کشور باید با درنظر گرفتن این مورد باشد. عرضه ارز در بازار نیما بیش از تقاضا بوده و ۲۵ میلیارد دلار عرضه ارز نیمایی صورت گرفته و نمادهای روبل و ریال و متناسب سازی سند ارزی اتخاذ شده و همه آن‌ها با جدیت ادامه دارد و خوشبختانه در وضعیت منابع ارزی قابل قبولی قرار داریم.

فرار از تورم ۸۰درصدی ؟

وی افزود: این دولت نشان داد به دل مشکلات می‌رود و کار امروز را به فردا واگذار نمی‌کند.

بهادری جهرمی گفت: عده‌ای معتقد بودند درمان درد مردم ممکن است برای دولت هزینه ایجاد کند؛ اگر اصلاح اقتصادی انجام نمی‌شد شاهد تورم بیش از ۸۰ درصدی در کشور بودیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    الان تورم چند در صده؟
  • شه رضایی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    زحمت کشیدی سخنگوی دولت کریمه،یه اسفنج برای سلامتیتون دود کنیم،چشم نخورین