۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
تبدیل خودروی BMW به وانت به سبک وانت پراید

بی ام و M4 کامپتیشن در قالب یک پیکاپ در نمایشگاه SEMA ۲۰۲۲ به معرض نمایش درآمد. در ادامه با نسخه پیکاپ بی‌ام و ام ۴ کامپتیشن آشنا خواهیم شد.

شرکت DinMann با پرده‌برداری از نسخه پیکاپ بی‌ام و M4 کامپتیشن در نمایشگاه SEMA ۲۰۲۲ نگاه بسیاری را به خود جلب کرد. این خودرو که در غرفه شرکت STEK اتوموتیو به معرض نمایش درآمده از پوشش بدنه ضد خش با طرح آینه‌ای بهره می‌برد که البته باید آن را نخستین بی‌ام و ام ۴ پیکاپ در جهان دانست.

مشخصات بی ام و M4 کامپتیشن پیکاپ

شرکت DinMann که کار تبدیل بی‌ام و M4 کامپتیشن به پیکاپ را بر عهده داشته برای تبدیل آن به یک وانت، بخش عقب سقف را جدا کرده و برای کابین نیز تغییرات زیادی را در نظر گرفته است. از ویژگی‌های اصلی این خودرو می‌توان به فضای بار عقب سفارشی به همراه فریم فلزی ویژه با در پشتی اشاره کرد. این خودرو از قطعات فیبرکربنی روی سپرها و رکاب‌های جانبی متفاوت از نسخه اصلی خود بهره می‌برد و طراحان چراغ‌های جلو و شیشه‌های آن را نیز تیره کرده‌اند.

خودروی bmw وانت
خودروی bmw وانت

پوشش جدید موتور و تریم فیبر کربن روی داشبورد به عنوان سایر تفاوت‌های نسخه پیکاپ با نسخه اصلی این خودرو محسوب می‌شود. با وجود این که به جز راننده و سرنشین جلو فضای دیگری برای نشستن سایر سرنشین‌ها وجود ندارد، اما بخشی از صندلی عقب هنوز در کابین به چشم می‌خورد. در فضای باری که برای این خودرو در نظر گرفته شده می‌توان اشیای مختلفی را حمل کرد. همچنین شرکت سازنده قصد دارد به زودی پوشش آیرودینامیکی را نیز برای آن عرضه کند.

گفتنی است معمولا شرکت‌ها با استفاده از خودروهای تصادفی یا اوراقی چنین پروژه‌هایی را انجام می‌دهند، اما شرکت DinMann با استفاده از نسخه صفرکیلومتر بی‌ام و M4 این پروژه را به انجام رسانده است که اقدامی عجیبی محسوب می‌شود. این شرکت طرح تبدیل بی‌ام و M4 کامپتیشن کوپه به پیکاپ را ظرف مدت شش هفته به اجرا درآورده است.

خودروی bmw وانت
خودروی bmw وانت

بی ام و M4 کامپتیشن پیکاپ از همان موتور ۳ لیتری توئین توربو شش سیلندر نسخه کوپه بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۵۰۳ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک با دیفرانسیل لغزش محدود نیز وظیفه انتقال قدرت به تمام چرخ‌ها را بر عهده دارند.

منبع: گجت نیوز

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها