۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲
عرضه دلار در سامانه نیما چقدر است؟

مجموع عرضه ارز در سامانه نیما (حواله) یکشنبه مورخ ۱۵ آبان معادل ۸۷۲ میلیون دلار و مجموع ارز معامله شده در این سامانه معادل ۱۶۰ میلیون دلار بوده است.

بورس تهران در روز یکشنبه صعودی و مثبت دنبال شد.  شاخص کل با رشد  ۱۶،۳۵۲ واحد (معادل ۱.۲۳ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۳۴۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است شرایط مشابهی داشت و با رشد ۱.۳۶ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد به ۳،۸۱۴ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو و قطعات، فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی در بین نمادها پالایش، خگستر و حکشتی بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

حدود ۷۳ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شلرد و زملاردح بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای خاور  و فولاد داشتند.

سخنگوی دولت: صادرات نفت ایران در ماه پیش رکورد چند سال اخیر را شکست. پول فروش نفت هم جایگزین خلق سرسام‌آور نقدینگی می‌شود.

اساسنامه صندوق ملی مسکن که با اصلاحاتی در جلسه مورخ اول آبان ماه یکهزار و چهارصد و یک به تصویب هیأت وزیران رسیده است؛ در شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی از تهیه ماده‌واحده‌ای برای تصحیح سازوکار قیمت‌گذاری دستوری خبر داد؛ پیشنهادی که اگر به تصویب برسد و اجرایی شود، خودروسازی را منتفع و این صنعت را در مسیر خروج از زیان و حتی سوددهی پایدار قرار خواهد داد.

رئیس مرکز تنظیم مقررات، نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور: شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس به عنوان نخستین گروه از مشمولان اجراکننده قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان از اول آبان‌ماه سال جاری ملزم به اجرای این قانون بوده و هم اکنون در حال صدور صورتحساب الکترونیکی هستند.

مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه: طبق آخرین برآوردها در مجموع خرید خالص صندوق توسعه بازار سرمایه به حدود ۴۱۰ میلیارد تومان رسیده است و تا زمانی که بازار به شرایط تعادلی برسد، این حمایت‌ها ادامه خواهد داشت.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان هفته دوم آبان ماه سال جاری، حدود ۴.۵ هزار میلیارد تومان سود سنواتی برای ۲۱ میلیون سهامدار از طریق سجام واریز شد.

امیدنامه پذیرش ۸۶ هزار خودروی سواری پژو ۲۰۷ و تارا تولیدی شرکت ایران خودرو در سایت رسمی بورس کالای ایران قرار گرفت.

اوجی، وزیر نفت:  ۱۳ پارک پتروشیمیایی در ۱۳ منطقه در ۴ استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان‌ و بلوچستان ساخته می‌شوند و مطالعات آمایش سرزمین و تامین خوراک و دانش فنی هم نهایی شده است.

سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا:  برابر آمارهای ما حدود ۱۸ هزار خودرو در پارکینگ‌ها قرار دارد، تمام کسانی که وسایل نقلیه آن‌ها در پارکینگ‌ها توقیف است و شرایط ترخیص را دارند می‌توانند از امکان قسط بندی و تقسیط جرایم استفاده کنند.

وزارت اقتصاد اعلام کرد: اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی از سوی سازمان امور مالیاتی درحال پیگیری است و گام نخست اجرای این قانون در دست داشتن اطلاعات دقیق است که در همکاری با وزارت راه و شهرسازی در حال تکمیل است که تا ۲ ماه آینده این مالیات‌ها مشخص و برگه تشخیص صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران: موجودی گندم و سایر کالاهای اساسی در انبارها، سیلوها و مخازن کشور در حداکثر میزان ممکن قرار دارد.

 دیوان محاسبات کشور اعلام کرد: ۱۳ درصد از احکام بودجه به‌صورت کامل تا پایان شهریور اجرایی شده است.  در ۲۱ درصد عدم اجرا و در ۶۶ درصد اجرای بخشی از احکام بودجه را شاهد هستیم.  روند میزان کسری بودجه در شش ماهه نخست امسال کاهشی بوده است.

مجموع عرضه ارز در سامانه نیما (حواله) یکشنبه مورخ ۱۵/ ۸ / ۱۴۰۱ معادل ۸۷۲ میلیون دلار و مجموع ارز معامله شده در این سامانه معادل ۱۶۰ میلیون دلار بوده است.

وزارت خارجه آمریکا: آزمایش های موشکی ایران غیرمفید و بی ثبات کننده هستند.  وسعه موشکی ایران نگرانی بزرگی است.

الیزه می گوید مکرون از نتانیاهو برای سفر به پاریس و گفتگوهای فشرده درباره ایران دعوت کرده است.

📍اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار