۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
آخرین خبر از توافق آبی ترکیه و ایران

در نشست مشترک ایران و ترکیه موضوعاتی نظیر ایجاد مسیر مناسب برای عبور آب از مسیل های مشترک مرزی در منطقه سرو و لایروبی، تحکیم مسیر رودخانه مرزی برده‌رشچای (مارمیشو)، حفظ حیاط دریاچه مارمیشو و سایر موضوعات مشترک مرزی مطرح شد.

ایلنا: نشست مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه با مسئولیت نمایندگان وزارت امور خارجه دو کشور و با هدف توافق در خصوص بخشی از موضوعات آبی و مرزی ایران و ترکیه طی سه روز در استان آذربایجان غربی در پایانه مرزی سرو و اسندره و شهرهای یوکسک اوا و ارومیه برگزار شد.

در این نشست که با حضور نمایندگان وزارت کشور، وزارت نیرو، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و فرماندهی مرزبانی فراجا و دیگر ارگان‌های ذیربط برگزار شد، موضوعاتی نظیر ایجاد مسیر مناسب برای عبور آب از مسیل های مشترک مرزی در منطقه سرو و لایروبی، تحکیم مسیر رودخانه مرزی برده‌رشچای (مارمیشو)، حفظ حیاط دریاچه مارمیشو و سایر موضوعات مشترک مرزی مطرح  شد که پس از توافقات لازم سند مشترکی به امضای روسای دو هیئت رسید.

به گزارش فردای اقتصاد، یک ماه قبل سخنگوی صنعت آب درباره مذاکرات با ترکیه در خصوص حوضه ارس گفته بود: توافق شد تا کمیته مشترکی بین دو کشور ایران و ترکیه تشکیل شود و مسائل آبی مشترک در این کمیته بحث و بررسی شود و جلسه‌ای نیز در آبان ماه برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها