۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲
افت قیمت در انتظار چینی‌های ایران خودرو؟

ایران خودرو از آغاز فروش محصولات خود در بورس کالا با عرضه هایما S5 و S7 خبر داد که می‌تواند کاهش قیمت بازار آن‌ها را به همراه داشته باشد.

در انتظار برای نهایی شدن نتیجه مذاکرات رفع تحریم، بازار خودرو همچنان با ثبات نسبی قیمت‌ها همراه است.

شاخص قیمت خودروهای داخلی بورسان امروز بدون تغییر بود و شاخص قیمت خودروهای چینی هم رشد اندک ۰.۰۷ درصدی را تجربه کرد. به این ترتیب، شاخص کل قیمت خودروهای بورسان که میانگینی از دو شاخص فوق است تنها ۰.۰۳ درصد افزایش داشت.

بیشترین رشد قیمت خودروهای داخلی از آن پژو پارس شد که با رشد ۲ میلیون تومانی (۰.۶ درصدی) به ۳۱۹ میلیون تومان رسید.

در میان خودروهای چینی نیز خانواده جک امروز با نوسان قیمت همراه بودند. به طوری که جک S5 با ۲ میلیون تومان (۰.۲ درصد) افزایش به ۹۵۰ میلیون تومان رسید. در سوی مقابل، جک J4 یک میلیون تومان کاهش داشت و ۵۰۸ میلیون تومان قیمت خورد.

افت قیمت در انتظار چینی‌های ایران خودرو
تغییرات قیمت برخی خودروهای داخلی و چینی امروز سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
افت قیمت در انتظار چینی‌های ایران خودرو
روند شاخص‌های قیمت خودروی بورسان از ابتدای تیر تا کنون

افت قیمت در انتظار هایما؟

خودروهای چینی که به واسطه احتمال آزادسازی واردات خودرو تحت فشار قرار داشتند حالا با عرضه در بورس کالا فشار دوجانبه‌ای را احتمالا تجربه کنند. امروز اعلام شد خودروهای چینی ایران خودرو هم قرار است راهی بورس شوند. عرضه محصولات ایران خودرو در بورس کالا با فروش دو مدل خودرو هایما S5 و S7 کلید می‌خورد. به گزارش ایکوپرس، این اقدام در راستای شفافیت در فروش محصولات، ایجاد امکان خرید آسان برای مشتریان واقعی و حذف سودجویان از فرآیند فروش و در نهایت حذف قرعه کشی صورت خواهد گرفت. ایران خودرو همچنین اعلام کرد: با بررسی‌ و مطالعات کارشناسی صورت گرفته در حال حاضر عرضه در بورس کالا مناسب‌ترین روش برای فروش خودرو است و با این روش مشتری واقعی علاوه بر دسترسی سریع و آسان به خرید خودرو، از خرید با قیمت‌های کاذب در بازار بی‌نیاز خواهد شد.

این اتفاق را می‌توان خبر خوبی برای متقاضیان هایما و به طور کلی بازار خودرو دانست. بررسی «فردای اقتصاد» نشان می‌دهد دیگنیتی و فیدلیتی که عرضه آن‌ها در بورس کالا از ۲۶ مرداد کلید خواهد خورد، طی ۵۰ روز گذشته بیشترین افت قیمتی را میان خودروهای چینی تجربه کرده‌اند. از این رو، می‌توان انتظار داشت روند نزولی تدریجی خودروهای چینی در هفته‌های آینده ادامه‌دار باشد. هر چند این موضوع مشروط به عدم افزایش قیمت دلار است که آن هم به نوعی در گروی احیای برجام است.

در این خصوص بیشتر بخوانید: شوک بورسی به خودروهای چینی

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار