استراتژی روحیه سادگی در گوگل

سه پرسش آقای مدیرعامل از کارکنان
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
 استراتژی روحیه سادگی در گوگل

در بسیاری از شرکت‌ها، بهره‌وری در حال رنگ‌باختن است. بسیاری از مدیران در جستجوی راه‌های مقابله با رکود و حفظ روحیه بالای پرسنل و افزایش بهره‌وری هستند. در این راستا سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، استراتژی جدیدی را موسوم به "روحیه سادگی" به کار گرفته است.

او بر این باور است که این استراتژی نه تنها بهره‌وری کارکنان را افزایش خواهد داد، بلکه حس قوی همدلی و با هم بودن را بین آنان تقویت خواهد کرد. در این استراتژی ساده، از کارکنان گوگل سه پرسش در زمینه کار کردن در این شرکت تا روز 15 ماه اوت پرسیده می‌شود. سپس مدیران پاسخ‌ها را مطالعه می‌کنند و با آن دسته از افرادی که در پاسخ‌هایشان گفتند شرکت باید موردی را در سیاست‌هایش بگنجاند، صحبت می‌کنند.

آن سه پرسش این است:

  • چه چیزی به شما کمک می‌کند تا با شفافیت و کارایی بهتری به کاربران و مشتریان ما خدمت‌رسانی کنید؟
  • در کجاها ما باید سرعت‌گیرها را حذف کنیم تا سریع‌تر به نتایج بهتر برسیم؟
  • چگونه از زوائد بکاهیم در حالی که همزمان با رشد، کارسالار و متمرکز بر کار باقی بمانیم؟

این نظرسنجی که ماهیتا پاسخ‌های به آن می‌توانند بی‌پایان باشند، به 176 هزار نفر از کارکنان این غول فناوری ارسال می‌شوند. این کار در وهله نخست به کارمندان این حس را القاء می‌کند که نظراتشان در مسایل شرکت مهم است. از سوی دیگر این راهی است برای جمع‌آوری ایده‌های جدید برای بهبود شرکت.

آلفابت، شرکت مادر گوگل، در ماه گذشته درآمدهای فصل دوم 2022 خود را منتشر و اعلام کرد رقم آن به 7/69 میلیارد دلار رسیده است، رقمی که افزایشی 13 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

پیچای در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در فصل دوم، عملکرد ما مبتنی بر "جستجو" و "ابر" بود. سرمایه‌گذاری‌ای که طی سال‌ها در آلفابت و محاسبات کردیم، حالا به ما کمک می‌کند که خدمات ما برای مشتریانمان ارزشمند و برای کسب‌وکارهایی در همه اندازه‌ها، به شدت موثر باشد.» وی افزود: «با افزایش تمرکزمان بر کار، به سرمایه‌گذاری خودمان در علوم کامپیوتر در درازمدت ادامه می‌دهیم.»

منبع: Entrepreneur

نویسنده: امیلی رلا

مترجم: شادی آذری 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار