۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
صدور رأی جدید شورای حکام علیه ایران؟

آلمان: شورای حکام امروز به قطعنامه‌ای رای می دهد که از ایران می‌خواهد با آژانس همکاری کند.

بورس تهران در روز گذشته متعادل و مثبت دنبال شد.  شاخص کل با افت  ۲،۲۸۱ واحدی (معادل ۰.۱۶ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است شرایط مشابهی داشت و با رشد ۰.۲۵ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد  به ۳،۳۷۳ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو و قطعات، فرآورده‌های نفتی و شیمیایی و  در بین نمادها پالایش، دارایکم و خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

در روز سه‌شنبه حدود ۲۱۲ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای غدشت و غاذر بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای شپنا و شبندر داشتند. 

طبق اصلاحیه پیشنهادی سازمان بورس که بعد از تصویب در هیات دولت در اساسنامه صندوق پالایش یکم انجام شد، فعالیت بازارگردانی صندوق پالایش یکم آغاز شد. 

رئیس مجلس خطاب به وزیر بهداشت: مهم‌ترین بحث کمبود داروست. گزارش کمیسیون و بررسی‌ها درباره کمبود دارو حاکی از این است که در هماهنگی دستگاه‌ها مشکلاتی وجود دارد.

یک نماینده مجلس: کمبود دارو و سرم در کرمان موجب شده که مردم دچار آسیب جسمی و روحی شوند و حتی برای عمل‌های جراحی و عمل‌های سرپایی نیز باید چندین هفته در نوبت بمانند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران: با اجرای طرح مبارزه با اخلالگران و تامین‌کنندگان اهداف تروریسم اقتصادی از ۱۲ تا ۲۳ آبان، ۴۸ نفر از اخلالگران ارزی توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی، دستگیر  شدند.

بانک مرکزی به منظور گسترش و تسهیل ابزارهای مالی در شبکه بانکی کشور، اقدام به انتشار اوراق گواهی ارزی با عاملیت بانک ملی ایران می‌کند.

وزیر صمت: اکنون واردکنندگان در مسیر واردات خودرو در حال رتق و فتق امور مربوطه بوده و یکی یکی در حال انعقاد قراردادهایشان هستند. واردات خودروها صرفاً از خودروسازان چینی نخواهد بود و خودروهای کره‌ای و ژاپنی نیز وارد بازار خواهند شد. مطابق آیین‌نامه اولویت با خودروهای کمتر از ۱۰ هزار یورو خواهد بود و پس از آن خودروهای در بازه قیمتی ۱۰ تا ۲۰ هزار یورویی وارد خواهد شد.

بررسی برخی از موسسات حمل و نقل دریایی نشان می دهد که ایران حدود ۸۰ میلیون بشکه نفت صادراتی در بنادر کشورهای دیگر دارد که در چند سال اخیر ذخیره شده و هنوز به خاطر تحریم ها فروش نرفته است.

آلمان: شورای حکام امروز به قطعنامه‌ای رای می دهد که از ایران می‌خواهد با آژانس همکاری کند.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد: تمرکز ما توافقی نیست که پیشروی نمی‌کند بلکه روی چیزی است که در ایران رخ می‌دهد. واشنگتن هم‌اکنون سیاست تحریم و فشار را علیه ایران دنبال خواهد کرد.

کانادا از اجرایی شدن طرح ممنوعیت ورود مقامات ایرانی به این کشور خبر داد.

وزیر خارجه سوئد: اتحادیه اروپا باید هر ایرانی مرتبط با انتقال پهپاد یا موشک به روسیه را تحریم کند.

شفقنا: منابع عراقی خبر می‌دهند که سردار قاآنی به عراق سفر کرده است. گویا این دیدارها پیرامون مسائل اقلیم کردستان عراق بوده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم‌های اتحادیه اروپا و انگلیس علیه افراد و نهادهای ایرانی، این اقدام بی پایه و اساس، غیرقانونی و مداخله جویانه را قویا محکوم و آن را کاملا مردود قلمداد کرد. 

ادعای اورشلیم‌پست: آلمان در حال مذاکره پنهانی با ایران برای خرید نفت است‌.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مدعی شد: یک کشتی ماهیگیری را که مقادیر زیادی مواد منفجره را قاچاق می‌کرد، هنگام عبور از ایران در مسیری در خلیج عمان که برای حمل سلاح به گروه حوثی‌های یمن استفاده می‌شود، رهگیری کرده است. نیروهای ایالات متحده بیش از ۷۰ تن پرکلرات آمونیوم را پیدا کردند که معمولاً برای ساخت سوخت موشک و مواد منفجره استفاده می شود.

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار