۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
طرح ترافیک چه تغییراتی خواهد کرد؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بر لزوم بازنگری طرح ترافیک تهران با هدف کاهش آلودگی هوا و ترددهای غیر ضروری تاکید کرد.

ایسنا: سردار محمدحسین حمیدی در گفت و گو با ایسنا، درباره لزوم بازنگری در طرح ترافیک تهران گفت: طرح ترافیک فعلی تهران از سال ۱۳۵۸ اجرایی شده و از آن زمان تاکنون تهران به لحاظ وسعت، جمعیت و تعداد ترددهای و سفرها کاملا متفاوت شده است.

وی افزود: بر همین اساس منطقی نیست که بر همان مدار سال‌های ۱۳۵۸ و ۱۳۵۹ حرکت کنیم و طبیعی است که لازم است بازنگری و مطالعه روی طرح فعلی انجام شود و بر اساس شرایط جدید تصمیم‌گیری شود.

حمیدی با بیان اینکه پلیس هم بازنگری در طرح ترافیک نظر مثبتی دارد، گفت:‌به نظرم اینکار باید انجام شود، اما حالا اینکه بخواهیم بگوییم در چه محدوده‌ای طرح باید کم یا زیاده شود، باید بعد از جلسات کارشناسی به تصمیم برسیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین با بیان اینکه اجرای طرح ترافیک اثر مثبتی بر کاهش آلودگی هوا و کاهش سفرهای غیرضروری در هسته مرکزی شهر داشته است، گفت: چنین طرح‌هایی در همه دنیا هم ثابت شده است. اگر بخواهیم دو مبحث آلودگی هوا و تردد و سفرهای غیر ضرور را مدیریت کنیم یکی از الزامات آن استفاده از طرح ترافیک است که در هسته مرکزی شهر و ساعات پیک ترافیک باید از آن استفاده کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها