۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
پرسودترین بازارها در هفته منتهی به ۲ آذر

یک هفته دیگر نیز به پایان رسید و در حالی که بورس با افت نماگر اصلی خود مواجه شد، سکه باز هم گران‌تر شد.

فردای اقتصاد: سکه در هفته منتهی به ۴ آذرماه باز هم گوی سبقت را از دیگر رقبایش ربود و با افزایش قیمت بیش از ۲ درصدی در صدر جدول بازدهی هفتگی بازار دارایی‌ها ایستاد.

در این هفته سکه سقف تاریخی خود را پس از دو سال جابه‌جا کرد. قیمت سکه طرح جدید پنجشنبه ۱.۱ درصد افزایش داشت و برای نخستین بار به ۱۶ میلیون و۶۰۰ هزار تومان رسید. رکورد قبلی سکه مربوط به ۲۲ مهر ۱۳۹۹ و ۱۵ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان بود. به دنبال رشد قابل توجه قیمت در آخر هفته، بازده هفتگی سکه امامی نیز ۲ درصد شد.

پس از آن دلار و خودرو با عملکردی مشابه رتبه بعدی را در اختیار گرفتند. قیمت دلار در هفته گذشته با رشد ۰.۱ درصدی به ۳۵ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. گروهی از فعالان بازار ارز معتقدند که این بازارساز است که دلار را در نیمه اول کانال ۳۵ هزار تومان حبس کرده است.

شاخص خودروی بورسان نیز در هفته گذشته ۰.۱ درصد افزایش ارتفاع داد. این شاخص تغییرات قیمت سبدی از خودروهای داخلی و چینی پرطرفدار کشور را نشان می‌دهد.

شاخص کل بورس تهران اما در مجموع دادوستدهای هفته منتهی به ۲ آذرماه با افت ۰.۲۴ درصدی مواجه شد. این دومین هفته متوالی است که این نماگر بورسی نوسانی کم‌مقدار در جهت کاهشی را تجربه می‌کند. شاخص هم‌وزن اما در این هفته ۱.۴۵ درصد افزایش ارتفاع داد و برای چهارمین هفته متوالی به صعود ادامه داد. در میان دیگر گزینه‌های سرمایه‌گذاری، در بازار ارزهای دیجیتال، بیت کوین تا ساعت ۱۷ روز جمعه، ۰.۸ درصد از نقطه شروع هفته عقب‌نشینی کرد. 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار