۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
پوتین به دنبال ایجاد سیستم پرداخت بین‌المللی

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز پنجشنبه پیشنهاد ایجاد یک سیستم پرداخت بین‌المللی مستقل از مداخله خارجی را داد.

فردای اقتصاد - ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز پنجشنبه پیشنهاد ایجاد یک سیستم پرداخت بین‌المللی مستقل از مداخله خارجی را داد.

پوتین در کنفرانس بین‌المللی هوش مصنوعی در مسکو گفت که این سیستم مالی بهتر است مبتنی بر فناوری‌های بلاک چین و ارزهای دیجیتال باشد. وی گفت، بر اساس فناوری‌های ارز دیجیتال و رجیستری‌های توزیع‌شده، می‌توان سیستم جدیدی از پرداخت‌های بین‌المللی ایجاد کرد که بسیار راحت‌تر، ایمن‌تر و مستقل از بانک‌ها و تداخل کشور ثالث باشد.

پوتین ابراز اطمینان کرد که چنین سیستمی ایجاد خواهد شد زیرا هیچ کس دیکتاتوری انحصارگران را دوست ندارد، این موضوع باعث آسیب واقعی به همه، از جمله خود انحصارگران می‌شود.

وی تاکید کرد که موسسات مالی جهانی باید واقعیت‌های دنیای چندقطبی را منعکس کنند و بر اصول دموکراتیک باز مبتنی باشند. آنها باید سوء استفاده‌ و انحصارگرایی را کنار بگذارند.

رهبر روسیه افزود: سیستم موجود پرداخت‌های بین‌المللی گران است، مقررات آن توسط یک باشگاه از دولت‌ها و گروه‌های مالی کنترل می‌شود. در واقع، آنها ارباب زندگی هستند، آنها واقعاً به طور انحصاری همه چیز را کنترل می کنند.

پوتین با اشاره به سیستم حواله شرقی که مدت‌ها قبل از ظهور بانک‌ها تسویه حساب‌های متقابل را فراهم می‌کند و هنوز هم کار می‌کند، گفت: شکی نیست که اگر فناوری‌های پیشرفته و تجربه هزار ساله بشر ترکیب شوند، سیستم بالغ‌تری ایجاد خواهد شد.

تحریم‌های غرب علیه بانک‌های روسی به خاطر عملیات نظامی مسکو با کی‌یف، دسترسی آن‌ها به نظام مالی بین‌الملل را محدود کرده است.

پس از اعمال تحریم بانکی غرب علیه روسیه، روس‌ها با ایجاد زیرساخت‌ استفاده از ارزهای ملی در پرداخت‌های میان کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و گروه بریکس، به توسعه نظام روبلی و اجرای سیاست دلارزدایی پرداختند.

به نظر می‌رسد دیدگاه پوتین در مورد استفاده از رمزارزها در معاملات بین‌المللی به دلیل مشکلات موجود ناشی از تحریم‌های این کشور و عمل نکردن کارا، سیستم مالی راه اندازی شده توسط آن است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار