۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
سکه رکورد تاریخی را شکست + قیمت جدید سکه

سکه که پنجشنبه سقف تاریخی خود را شکسته بود در ادامه مسیر صعودی، امروز وارد کانال ۱۷ میلیون تومان شد.

فردای اقتصاد: قیمت سکه طرح جدید یکشنبه با ۲۶۲ هزار تومان (۱.۶ درصد) رشد به ۱۷ میلیون و ۵۴ هزار تومان رسید. این اولین حضور قیمت سکه در محدوده ۱۷ میلیون تومان محسوب می‌شود.

پنجشنبه هفته قبل بود که سکه سقف تاریخی خود را جابه‌جا کرد. اکنون شش جلسه معاملاتی متوالی است که قیمت سکه با رشد همراه شده است. به دنبال رشد بیشتر سکه از دلار، حباب سکه در حال افزایش است و به بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. به عبارت دیگر، حدود ۱۳ درصد قیمت سکه را طبق تعاریف مرسوم حباب تشکیل می‌دهد. این در حالی است که حباب قیمت سکه اخیرا تا کف یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود.

در همین حال، قیمت دلار هم در حال بازگشت به کانال ۳۶ هزار تومان است. دلار در حدود ۲۰ روز اخیر در کانال ۳۵ هزار تومان و عمدتا در نیمه نخست این کانال محبوس شده بود. برخی فعالان بازار معتقد بودند که بازارساز اجازه خروج دلار از این محدوده را نداده است. برخی دیگر نیز سیگنال‌های برجامی از جمله سفر وزیر امور خارجه عمان و ادامه تبادل پیام میان ایران و آمریکا را عامل تعدیل انتظارات تورمی و کاهش قیمت دلار تصور می‌کردند.

این گمانه‌زنی که عرضه بازارساز موجب حفظ دلار در کانال ۳۵ هزار تومان شده است همچنان در میان فعالان بازار ارز دیده می‌شود. به خصوص آنکه صعود امروز نرخ ارز به بالای مرز ۳۶ هزار تومان هم موقتی بود و دلار به سرعت به پایین این مرز بازگشت.

کارشناسان نسبت به ریسک اجماع بین‌المللی علیه ایران به واسطه ارجاع پرونده به شورای امنیت سازمان ملل هشدار می‌دهند. بدیهی است که بدون اتخاذ تدابیر مناسب و با صرف ارزپاشی، هر گونه آرامش بازار ارز شکننده خواهد بود.

قیمت سکه برای اولین بار ۱۷ میلیون شد
روند قیمت دلار و سکه از ابتدای سال تا کنون

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    اﻗﺎﻱ ﻣﺤﺴﻦ ﺭﺿﺎﻳﻲ ﺷﻤﺎ ﻛﻪ ﻣﻴﺨﻮاﺳﺘﻴﺪ ﭘﻮﻝ و اﻗﺘﺼﺎﺩ اﻳﺮاﻥ ﺗﻮ ﻣﻨﻂﻘﻪ اﻭﻝ ﻛﻨﻴﺪﺑﻪ ﻗﻮﻝ ﺧﻮﺩ ﺷﻤﺎ اﻗﺘﺼﺎﺩﺧﻮاﻧﺪﻩ اﻳﺪ ﭼﻲ ﺷﺪ ﭘﺲ ﭼﻪ ﺑﺮ ﺳﺮ اﻗﺘﺼﺎﺩ ﻣﻤﻠﻜﺖ اﻭﺭﺩﻳﺪ اﻳﻦ ﺑﻮﺩ اﻣﻴﺪ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ

پربیننده‌ترین‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار