۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
جدا شدن مسیر بازارهای سهام از کامودیتی‌ها؟

در برنامه زنگ پایان شنبه میزبان حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل بودیم و مهم‌ترین تحولات بازارهای جهانی در هفته گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

فردای اقتصاد: در برنامه زنگ پایان شنبه میزبان حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل بودیم و مهم‌ترین تحولات بازارهای جهانی در هفته گذشته مورد بررسی قرار گرفت.
این روزها شاهد تقابل عوامل مثبت و منفی زیادی در بازارهای جهانی هستیم؛ از یک سو سیگنال‌های رکودی از اقتصاد آمریکا به بازارها مخابره می‌شود و از سوی دیگر اخبار منفی از وضعیت کرونا در چین مخابره می‌شود. همین موارد موجب جدا شدن مسیر حرکت بازارهای سهام از کامودیتی‌ها شده اما این روند نمی‌تواند ادامه‌دار باشد و این دو دیر یا زود باهم همراه خواهند شد.
برخلاف پیش‌بینی‌های هفته گذشته که خبر از تقویت دلار می‌دادند، ایندکس دلار مسیر نزولی را در پیش گرفت که دلایل بنیادی مهمی برای این موضوع وجود دارد. انتشار بیانیه فدرال رزرو برای نشست دو هفته قبل و تصمیم بر کاهش اقدامات انقباضی و همچنین انتشار شاخص PMI بخش کارخانه‌ای که بعد از ۲ سال به زیر ۵۰ رسید و زنگ خطر را برای اقتصاد آمریکا به صدا در آورد، مهم‌ترین عوامل در شکل‌گیری روند نزولی شاخص دلار بودند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار