۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
محتوای کتاب‌های مدارس از چه سالی تغییر می‌کند؟

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش روند تغییرات کتب درسی در سال‌های آتی را تشریح کرد و گفت: در کنار برنامه اصلاح محتوای برخی کتب درسی در سال آینده، طرح کلان دیگری را دنبال می‌کنیم که بازنگری اساسی در کتاب‌های درسی در تمام دوره‌ها و شاخه‌های تحصیلی را مدنظر دارد و طرح سنگین‌تری است و پیش‌بینی ما این است که نتیجه‌اش از سال ۱۴۰۳ به مدارس خواهد رسید.

ایسنا: حجت‌الاسلام علی لطیفی با حضور در شبکه خبر سیما، درباره توزیع کتب درسی در سال تحصیلی جاری و در پاسخ به پرسشی پیرامون علت کمبود کتاب درسی در برخی مناطق کشور اظهار کرد: مسئله توزیع کتاب درسی و چاپ‌سپاری آن، فرایند طولانی و مفصلی دارد. سالانه ۱۵۰ میلیون جلد کتاب درسی چاپ و فرایند مربوط از تابستان یک سال قبل آغاز می‌شود.

وی افزود: تقریبا در شهریورماه فرایند چاپ کتب درسی به اتمام می‌رسد و میان استان‌ها توزیع می‌شود. ارسال کتب به مدارس زمانی اتفاق می افتد که اولا ثبت‌نام دانش‌آموز در مدرسه انجام شده باشد و دوما نسبت به ثبت سفارش اینترنتی کتاب‌های درسی خود اقدام کرده باشد.  

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه ممکن است به دلایل مختلفی ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدرسه به تاخیر بیفتد گفت: تاخیر در ثبت نام یکی از دلایلی است که ثبت سفارس کتب و توزیع آن را با مشکل مواجه می‌کند. علاوه براین، در برخی پایه‌ها، کتاب‌های انتخابی داریم که برخی مدارس اهتمام کافی نسبت به انتخاب دروس مربوط را ندارند

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha