۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳
«فردای اقتصاد» و فردای ایران

رسانه «فردای اقتصاد» با مأموریت نقش‌آفرینی در ساختن فردای ایران پا به عرصه وجود می‌گذارد و بر این باور است که آینده بهتر برای ایران در دسترس است.

رسانه «فردای اقتصاد» با مأموریت نقش‌آفرینی در ساختن فردای ایران پا به عرصه وجود می‌گذارد و بر این باور است که آینده بهتر برای ایران در دسترس است. اما تحقق این رؤیا در گروی یک تحول بزرگ در جامعه و تحولی دیگر در کیفیت سیاستگذاری اقتصادی است و «فردای اقتصاد» مأموریت خود را معطوف به این دو تحول، تعریف کرده است: ترویج «فرهنگ ارزش‌آفرینی» و «اصول حکمرانی اقتصادی».

فرهنگ ارزش‌آفرینی و کیفیت سیاستگذاری اقتصادی در ارتباط مسقیم با هم هستند. از یک طرف، گسترش «فرهنگ ارزش‌آفرینی» به جای «ضدفرهنگ رانت‌جویی» مستلزم توجه حاکمیت به اصول حکمرانی اقتصادی یا به تعبیر عجم‌اوغلو، حاکمیت قواعد همه‌شمول است و از طرف دیگر، عمومی شدن این فرهنگ باعث تصحیح مطالبات عمومی از نظام سیاستگذاری اقتصادی می‌شود. 

رصد دقیق روندها و اَبَرروندهای اقتصادی و تبیین علل شکل‌گیری آنها، یکی از مهمترین روش‌های آسیب‌شناسی کیفیت سیاستگذاری اقتصادی است که باب تصحیح و ارتقای آن را می‌گشاید و این همان الگویی است که «فردای اقتصاد» خود را به آن متعهد می‌داند. تبیین روندها به این دلیل اهمیت دارد که آثار پنهان سیاست‌های اقتصادی را عیان می‌کند و این همان چیزی است که آینده را پیش‌بینی‌پذیر کرده و امکان تصحیح خطاها را فراهم می‌کند. دقیقا به همین دلیل است که در اولین آموزه‌های علم اقتصاد، این اصل مورد تاکید قرار گرفته است که  در مسائل اقتصادی، «آنچه دیده می‌شود» در مقابل «آنچه دیده نمی‌شود» اهمیت دارد و «فردای اقتصاد» ماموریت خود را نور تاباندن بر «آنچه دیده نمی‌شود» می‌داند تا نه فعال اقتصادی از تبعات تصمیم خود غافلگیر شود و نه سیاستگذار اقتصادی. 

علاوه بر این مأموریت، «فردای اقتصاد» خود را متعهد می‌داند از میان انبوه خبرها و اطلاعاتی که به صورت لحظه‌ای منتشر می‌شود فقط آنچه را که برای تصمیم‌گیری صحیح مخاطبان خود (همه علاقمندان به روندهای اقتصادی از سیاستگذار و فعال اقتصادی گرفته تا عموم مردم) لازم است برگزیند و به همراه اولین تحلیل منتشر کند. این تعهد نه تنها باعث می‌شود که مخاطبان دارای پناهگاهی مطمئن در مقابل بمباران اطلاعات بی‌حاصل باشند بلکه از آسیب اطلاعات گمراه کننده که باعث تصمیمات ناصحیح می‌شود در امان بمانند.

در همه این موارد، اصل خدشه‌ناپذیر «فردای اقتصاد» عدم اثرپذیری از صاحبان منافع خاص در انعکاس رویدادها و تحلیل‌ها خواهد بود و تحلیل «فردای اقتصاد» همواره روایت اختصاصی ما از وقایع و روندها خواهد بود. امید آن داریم که «فردای اقتصاد» بستر گفت‌وگوی ملی معطوف به چاره‌جویی برای چالش‌ها و ابرچالش‌های ایران عزیز باشد تا هر چه زودتر رویای ایران توسعه یافته تحقق یابد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 32
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • مجیدحقیقت IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    عالیه

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار