۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
افرادی که کارت بانکی ندارند چگونه نان بخرند؟

وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: عده‌ای هستند که هویت‌هایشان نامعلوم است و سازمان بهزیستی پیگیری می‌کند مشکل آن‌هایی که کارت ملی و شناسنامه ندارند برطرف شود.

ایرنا: وزیر کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برخی گزارش‌ها درباره مشکل افراد بی‌سرپناه در خرید نان یارانه‌ای به‌دلیل نداشتن کارت بانکی، به سازمان بهزیستی مأموریت داد افرادی که در معابر عمومی یا گرمخانه‌ها زندگی می‌کنند و فاقد کارت بانکی هستند را شناسایی و در این خصوص تدبیر کند.

 «سید صولت مرتضوی» درباره آن‌دسته از افرادی بی‌سرپناه که در معابر عمومی یا گرمخانه‌ها زندگی می‌کنند و با توجه به ضابطه‌مند شدن عرضه نان به‌دلیل نداشتن کارت بانکی امکان خرید نان یارانه‌ای ندارند، گفت: اگر چه این افراد اندک هستند و مردم هم به آن‌ها کمک می‌کنند، اما در عین حال به سازمان بهزیستی اعلام کردیم این افراد را شناسایی کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برخی از این افراد شاید فاقد اسناد هویتی هستند که به‌طور حتم باید اسناد هویتی را پیگیری و اعتبارسنجی کنند و برخی هم ممکن است اسناد هویتی داشته باشند، اما کارت بانکی یا یارانه‌شان دست خانواده‌شان باشد که تعدادشان کم است، ولی با این وجود دستور بررسی و پیگیری داده‌ایم.

مرتضوی با تأکید بر اینکه وزارت کار و رفاه اجتماعی تلاش می‌کند این افراد بتوانند کارت دریافت کنند، تصریح کرد: عده‌ای هستند که هویت‌هایشان نامعلوم است و سازمان بهزیستی پیگیری می‌کند مشکل آن‌هایی که کارت ملی و شناسنامه ندارند برطرف شود.

نخستین مرحله طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان از تیر ماه امسال آغاز شد و همزمان کارتخوان‌های مخصوص در نانوایی‌ها نصب شده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • محمد IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    البته این طرحهم ناموفق و غلط بود چون نانونایی ها آن را دور زدند و برای یک سنگک و یا بربری کنجدی 2000 تومانی 3 نان ثبت می کنند و حتی بعضی از آنها 5 نان ثبت می کنند و یارانه آرد 5 نان ساده را بجای حدود 10گرم کنجد می گیرند و استفاده از این کارت خوان هم غلط بود . و فقط نان باید بصورت وزنی فروخته شود
  • ایرانی IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    الان شمامتوجه شدید که مشکل کسانیکه کارت بانکی ندارند چگونه نان خریدکنند؟ منکه متوجه نشدم .وزرا ومعاونانشان ، تمام حرفهاییکه میزنندبه همین شیوه است خودشان هم نمیدانندچه گفته اند.
  • مجید IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    خیلی از افغانیها هم کارت بانکی ندارند و این بسیار زشته که به اونها نان نفروشند
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    جناب وزیر مطمعین باشید بااین رفتار کشورداری که شمادر پیش گرفته اید در زمان نزدیک آب نوشیدنی نیز کارتی خواهد شد بعد از 43 سال کشور به این روز افتاده که نان قوت لایموت ملت کارتی میشود باید این دولت نا کار آمد خجالت بکشد که چنین با مردم رفتار می کند آیا نان حوثی ها لبنانیهاوحشدی الشعبی نیز کارت میشود
  • حمید IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    اینکه یه عده گفتند این کار اشتباه هست باید گفت که نه اشتباه نیست. ازبین در حق هم بدی میکنیم فکر میکنیم این کار اشتباه هست. بله باید نان به صورت وزنی فروخته بشه ولی دلیلش چیه؟ از بس دنبال دور زدن همه چیز هستیم. بالاخره یه بارجستی ملخک دو بار جستی.. بالاخره تا ابد که اینطور نیست.
  • سید‌هادی IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    ‌افرادیکه‌پول‌دارند‌کارت‌بانکی ندارند..پول را بدهند.نانوا.. نانوا کارت بانکی خودش بکشد در کارتخوان نانوایی. خیال‌میکنی گره‌اش‌کور شده.این.نظام..با‌این‌ایده‌های شکنجه‌گری‌مردم.

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها