۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
لزوم شتاب در هوشمندسازی صنعت بیمه

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، لازم است یکی از جهت‌گیری‌های عمده صنعت بیمه کشور، آماده شدن برای یک تحول دانش‌بنیان و دیجیتال باشد. باید این تحولات پرشتاب دنبال شود.

فردای اقتصاد: سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی با ارسال پیامی تصویری در بیست و نهمین همایش ملی و دهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه که امروز ۱۳ آذر به مناسبت روز ملی صنعت بیمه برگزار شد، عنوان کرد: زمانی که درباره اقتصاد دانش‌بنیان صحبت می‌کنیم، تنها منظور محصولات دانش‌بنیان و تکنولوژی به معنای سخت‌افزار فناوری‌های جدید نیست بلکه به معنای نوعی از نظم اقتصادی است که در آن دسترسی به فناوری‌ و فرایندهای مبتنی بر فناوری‌های نو برای رقابت‌پذیرتر شدن محصولات و خدمات در اقتصاد تسهیل می‌شود. ضمن اینکه اقتصاد دانش‌بنیان به افزایش بهره‌وری و نوآوری در حوزه‌های مختلف نیز کمک‌کننده خواهد بود. از این رو لازم است یکی از جهت‌گیری‌های عمده صنعت بیمه کشور، آماده شدن برای یک تحول دانش‌بنیان و دیجیتال باشد.

وی ادامه داد: در سال گذشته در همین همایش از عنوان بیمه‌گری هوشمند استفاده کردم و با توضیح ابعادی از آن، درخواست کردم شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی تلاش ویژه‌ای در این زمینه انجام دهند. برخی از اقدامات صورت گرفت اما همچنان مسیرهای طی نشده و راه‌های نرفته بسیاری در حوزه هوشمندسازی بیمه و حرکت کردن به سمت یک صنعت بیمه دانش‌بنیان وجود دارد.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: درست است که جهت‌گیری‌های درستی در پیش گرفته شده است اما سرعت تحولات با آن چیزی که جامعه نخبه ایرانی از ما توقع داشته و در صدر برنامه‌های دولت است، تناسب ندارد. باید این تحولات پرشتاب دنبال شود و انتظار می‌رود همانطور که در برخی امور همانند پرداخت خسارت آنلاین و کروکی آنلاین و امثال آن پیش‌روی داشته‌ایم، در زمینه‌های دیگر همچون تحول دیجیتال در کسب و کارهای بیمه‌ای، فرآیند و محیط بیمه‌گری و بیمه‌ستانی، رابطه بین مردم و شرکت‌های ییمه و البته بیمه و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی نیز حرکت‌های جدی انجام شود.  موضوعی که تا صنعت بیمه متناسب و همجهت با خواسته و مطالبه به حق صاحبنظران و سیاستگذاران که در اسناد بالادستی کشور نیز موجود است، حرکت کرده و عقب افتادگی‌ها را جبران کند. آن زمان است که می‌توانیم شرکت‌های بیمه و صنعت بیمه پویایی داشته باشیم که خود با استقبال از تحولات آتی، زیرساخت‌های لازم را فراهم کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار