۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
پروژه میلیارد دلاری متاورسی فقط ۳۸ کاربر دارد

بر اساس گزارش یک سایت جمع‌آوری‌کننده اطلاعات به نام DappRadar، تعداد کاربران فعال ( Active User)  پروژه  Decentraland  در مدت ۲۴ ساعت فقط ۳۸ کاربر بوده است. این رقم در مقایسه با ارزش بازار متاورس  به طرز عجیبی اندک است

فردای اقتصاد: افت بازار کریپتو باعث سقوط قابل توجه پروژه‌های متاورسی شده اما وقتی مشخص شد یکی از مشهورترین پلتفرمهای این بازار ۱.۲ میلیارد دلاری فقط ۳۸ کاربر دارد همه شگفت زده شدند.

بر اساس یک گزارش جدید تعداد کاربران  پروژه متاورس دسنترالند Metaverse Decentraland، که در پلتفرم سند باکس sandbox به مشتریان امکان داد و ستد زمین‌های مجازی را می‌دهد، به شکل عجیبی اندک است. این موضوع نشان می‌دهد متاورس با وجود میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری جایگاهی به دست نیاورده است. 

بر اساس گزارش یک سایت جمع‌آوری‌کننده اطلاعات به نام DappRadar، تعداد کاربران فعال ( Active User)  پروژه  Decentraland  در مدت ۲۴ ساعت فقط ۳۸ کاربر بوده است. این رقم در مقایسه با ارزش بازار متاورس  به طرز عجیبی اندک است و نشان میدهد پروژه‌هایی که میلیون‌ها دلار روی آنها سرمایه‌گذاری شده‌اند حالا به اندازه یک وبلاگ ناشناخته هم کاربر ندارند.

پروژه میلیارد دلاری متاورسی فقط ۳۸ کاربر فعال دارد

 دسنترالند ابتدا این خبر را تکذیب کرد اما بعد با  عقب نشینی از این موضع گفت که «کاربران فعال» به عنوان آدرس‌های کیف پول بلاکچین منحصربه‌فردی تعریف می‌شوند که با سیستم تعامل دارند و کاربرانی که به برای چت یا تعامل با دیگران وارد می‌شوند، مورد شمارش قرار نمی‌گیرند.

سام همیلتون، رئیس بخش نوآوری دسنترالند به کوین‌دسک گفت: «DappRadar مشتریان ما را دنبال نمی‌کند، فقط افرادی را دنبال می‌کند که با توافقنامه‌های ما ارتباط برقرار می‌کنند. وی بیان کرد که این پلتفرم به طور متوسط روزانه ۸۰۰۰ کاربر دارد.

با این حال حتی  اگر  ۸۰۰۰ کاربر در یک روز را مبنای پروژه مشهوری چون دسنترالند قرار دهیم هیچ چیز از وحشت این میزان بازدید نمی‌کاهد. در واقع اگر این کاربران روزانه چندین تراکنش و مبادله انجام دهند باز هم اعداد بازدید کاملا تحقیرآمیز است.

تا کمتر از یکسال قبل متاورس تصویری ایده‌آل از آینده وب و نسل جدید آن ( وب ۳ ) را در ذهن‌ها ایجاد می‌کرد بسیاری تصور می‌کردند فضاهای مجازی متاورس مثل زمین‌های واقعی بعدا دارای ارزش ویژه خواهند شد و رقابت زیادی برای خرید زمین‌های مرغوب در جریان بود.

حالا اما به نظر می‌رسد آن رویاها بر باد رفته است. 

حساب توییتر دسنترالند تلاش کرد تا برخی از آسیب‌های خبر تعداد بازدید اندک سایت را کنترل کند و اعلام کرد  که این مرحله شاهد ۱۰۷ مشتری در ارتباط با قراردادهای هوشمند در تمام سپتامبر بوده است. با این حال، به طور کلی، هیچ یک از این اعداد از کاربران، به اندازه‌ای نیست که میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری در این بازار را منعکس کند.

در ابتدای سال جاری متاورس سر و صدای زیادی به پا کرد. پلتفرم‌هایی مانند سند باکس یا دسنترالند از اقبال خوبی برخوردار شدند و قیمت NFTها و توکن‌های آنها رشد قابل توجهی را تجربه کردند. شرایط به گونه‌ای بود که سرمایه‌گذاری‌های سنگینی در این حوزه انجام شد، حتی فیس‌بوک نام خود را به متا تغییر داد.

در این زمان همه از آینده روشن متاورس و ورود آن در زندگی افراد صحبت می‌کردند. اما در جریان روند نزولی بازار این حوزه هم دچار رکود گشت و شاهد افت قابل توجهی در  قیمت NFTها و توکن‌ها در این زمینه بودیم. سهام شرکت فیسبوک در این مدت نیز افت قابل توجهی را ثبت کرده است و به عقیده بسیاری از افراد، متا تا حدی در تحقق اهداف خود شکست خورده است.

در حال حاضر به نظر می‌رسد متاورس با اهدافی که در گذشته گفته شده است، فاصله زیادی دارد و به گونه‌ای فدای روند نزولی حال حاضر کریپتوکارنسی شده، هرچند که سرمایه‌گذاری هنگفتی در این بازار صورت گرفته است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار