۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
نخستین سفر رییس‌جمهور اسراییل به بحرین

سازمان امنیت داخلی اسرائیل تدابیر امنیتی را در آستانه سفر هرتزوگ به بحرین، افزایش داده است.

فردای اقتصاد: اسحاق هرتزوگ در نخستین سفر رسمی یک رئیس‌جمهوری اسرائیل به بحرین پس از دو سال از گذشت عادی‌سازی روابط، دیدار خود را «پیامی برای صلح» نامید.
هرتزوگ که روز یکشنبه ۱۳ آذر، با پرواز مستقیم از تل‌آویو وارد منامه شد، با دعوت حمد بن‌عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین، این سفر یک‌روزه را آغاز کرد.

تا پیش از این، نخست‌وزیر، وزیران خارجه و دفاع و نظامیان ارشد اسرائیلی دیدارهای رسمی از بحرین داشتند، اما این نخستین بار است که پادشاه بحرین میزبان رئیس‌جمهوری اسرائیل می‌شود.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، هرتزوگ پیش از سوار شدن به هواپیما در فرودگاه بن‌گوریون با اشاره به تظاهرات و ابراز خشم در برخی از محافل اپوزیسیون بحرین از این سفر، گفت دیدار او «پیامی برای صلح برای ملت‌های خاورمیانه» است.
هرتزوگ گفت که یک مقاله نوشته او روز ۱۳ آذر در بزرگ‌ترین روزنامه بحرین منتشر شده است.
سازمان امنیت داخلی اسرائیل که مسئولیت مراقبت از جان مقامات رسمی این رژیم را برعهده دارد، تدابیر امنیتی را نظر به افزایش مخالفت‌ها در بحرین نسبت به سفر هرتزوگ، افزایش داده است.

ده ماه پیش و در جریان سفر هرتزوگ به امارات، حوثی‌های یمن، مسئولیت پرتاب چند موشک به امارات را برعهده گرفتند.

با این حال، دولت‌های امارات و بحرین در دو سال گذشته گام‌های سریع و بزرگی در گسترش روابط و همکاری در عرصه‌های مختلف، از جمله امور امنیتی در برابر «تهدیدهای مشترک» برداشته‌اند.
از سوی دیگر، بر خلاف سفرهای صدها هزار اسرائیلی به امارات و قراردادهای متعدد و گسترده شرکت‌های خصوص اسرائیلی و اماراتی، اسرائیلی‌ها از دیدار از بحرین دوری می‌کنند و همکاری‌های منامه-تل‌آویو ظاهراً بیشتر حول امور امنیتی است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha