۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
ترامپ خواستار لغو قانون اساسی شد

«شرکت‌های بزرگ فناوری» را به تبانی علیه او با شراکت دموکرات‌ها متهم کرد.

فردای اقتصاد: کاخ سفید، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا را پس از آنکه خواستار «لغو» قانون اساسی آمریکا شد، محکوم کرد.
به گزارش بی.‌بی.‌سی، ترامپ روز شنبه در پستی در شبکه اجتماعی خود موسوم به «حقیقت» ضمن درخواست لغو قانون اساسی، ادعای بدون مدرک خود مبنی بر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را تکرار کرد.
او همچنین «شرکت‌های بزرگ فناوری» را به تبانی علیه او با شراکت دموکرات‌ها متهم کرد.
اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این اظهارات گفت: «اظهارات آقای ترامپ «تکفیر روح ملت ما» است.»
بیتس در بیانیه‌ای گفت: «شما نمی‌توانید آمریکا را تنها زمانی دوست داشته باشید که برنده شوید.»
او اضافه کرد که اظهارات ترامپ باید «به طور عمومی محکوم شود.» این جمله ظاهرا انتقادی شدید به جمهوری‌خواهان ارشد است که تاکنون نسبت به ادعاهای ترامپ درباره قانون اساسی ساکت بوده‌اند.
سایر دموکرات‌های ارشد نیز جمهوری‌خواهان را به چالش کشیدند؛ از جمله اریک سوالول، نماینده پارلمان که این پرسش را مطرح کرد که اگر اعضای حزب این اظهارات را محکوم نکنند، چگونه می‌توانند خود را «محافظه‌کاران این قانون اساسی» بنامند.
ترامپ در این پست به اتهامات مبهم «تقلب و فریب گسترده» اشاره کرد و این پرسش را مطرح کرد که آیا بهتر نیست هرچه سریعتر به قدرت بازگردد؟
او در ادامه سخنان ادعاهای بی‌پایه و اساس خود گفت «یک تقلب گسترده و بزرگ  از این دست، امکان خاتمه همه قوانین، مقررات، و تبصره‌ها، حتی آنهایی که در قانون اساسی وجود دارد را فراهم می کند.» «بنیانگذاران» کبیر ما، انتخابات دروغین و تقلبی را نخواستند و نخواهند پذیرفت.
این پست تنها چند ساعت پس از افشای مذاکرات داخلی توییتر درباره محدود کردن موضوع سال ۲۰۲۰ درباره هانتر بایدن منتشر شد.
این گزارش چند هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، توسط نیویورک پست منتشر شد و زندگی شخصی و معاملات تجاری پر هرج و مرج کوچکترین پسر رئیس جمهور جو بایدن را فاش کرد.
توییتر در ابتدا این گزارش را به دلیل سیاست شرکت در مورد مطالب هک شده و دزدیده شده مسدود کرد و ایمیل های فاش شده نشان دهنده سردرگمی و اختلاف نظر میان کارکنانی بود که در تلاش برای پاسخگویی بودند.
هفته گذشته، ایلان ماسک، مالک جدید توییتر، تاکید کرد که این اطلاعات را منتشر خواهد کرد و در این پلتفرم نوشت: «این برای بازگرداندن اعتماد عمومی ضروری است.»
این میلیاردر روز شنبه در یک پخش زنده توییتری از این اقدام دفاع کرد، اما پذیرفت که ممکن است تصمیمش «خطر قانونی» داشته باشد.
ماسک گفت: «ما فقط می‌خواهیم تمام اطلاعات را در آنجا قرار دهیم و از این موضوع اطمینان حاصل کنیم که مردم بدانند واقعا چه اتفاقی افتاده‌است.؟
ترامپ ماه گذشته برای سومین بار نامزدی خود برای ریاست جمهوری را اعلام کرد و همچنان یکی از گزینه‌های مورد علاقه برای نامزدی جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۴ است.
اما او این هفته پس از صرف شام با یک ملی‌گرای سفیدپوست معروف و منکر هولوکاست در خانه‌اش در فلوریدا مورد انتقاد قرار گرفت.
ترامپ گفت که از حضور این مرد بی‌اطلاع بوده‌است و گفت که تنها کانیه وست خواننده رپ را همراهی کرده‌است. وست اوایل این هفته از آدولف هیتلر تجلیل کرد و به انبوهی از اظهارات یهودستیزانه متهم شد.

برای جزییات بیشتر کلیک کنید:
اظهارات جنجالی همسر سابق کیم کارداشیان

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار