۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
این بانک سود وام‌ها را صفر می‌کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای تامین مالی ۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان ارائه خدمت بهتر به مردم و کاهش هزینه‌ها را الویت رقابتی بانک‌ها دانست.

فردای اقتصاد: غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم انعقاد تفاهم همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در راستای تامین مالی و حمایت از هزار شرکت دانش بنیان، قرض‌الحسنه را یک خدمت اجتماعی در خدمت مردمان جامعه و یک خدمت اقتصاد در خدمت اشتغال، کارآفرینی، مسکن و تولید خواند و عنوان کرد: بانک‌های قرض‌الحسنه با نوکل صفر پرداخت و نکول حداقلی تاخیر عملکرد مناسبی را ثبت کرده‌اند. این نشان می‌دهد که قرض‌الحسنه از جهت بازگشت منابع، قابل اعتماد است. با این حال یکی از دشواری‌هایی که در راستای تامین مالی وجود دارد، مسئله ضامن برای دریافت تسهیلات است.

وی ادامه داد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حرکت به سمت اعتبارسنجی مشتریان و حذف ضامن عملکردی مطلوب داشته و در صدد کاهش کارمزد و نهایت حذف آن است که باید به آن پر و بال داد. افزایش سپرده قانونی برای چنین بانکی شایسته نیست.

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید در راستای ارائه خدمت بهتر به مردم و کاهش هزینه‌ها نسبت به تامین منابع رقابت کنند نه در پرداخت سود و افزایش هزینه برای دریافت‌کنندگان خدمت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار