۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
چراغ سبز بریتانیا به سرمایه‌گذاران رمزارزها

وزارت خزانه داری اعلام کرد که معافیت مالیاتی موجود را برای سرمایه گذاران کریپتوکارنسی در بریتانیا، تمدید می‌کند

فردای اقتصاد: دولت بریتانیا امروز بسته‌ای متشکل از بیش ۳۰ اصلاحات در مقررات مالی، از جمله تمدید معافیت‌های مالیاتی برای مدیران سرمایه‌گذاری دارایی‌های رمزارزی ارائه کرد.

در اصلاحات خدمات مالی که امروز رونمایی شد، وزارت خزانه داری اعلام کرد که معافیت مالیاتی موجود را برای سرمایه گذاران کریپتوکارنسی در بریتانیا، تمدید می‌کند. این تغییر از طریق مقررات امسال انجام خواهد شد.

این اقدامات که «اصلاحات ادینبورگ» نامیده می‌شوند، برای جایگزینی مقررات اتحادیه اروپا که حوزه‌هایی مانند افشای محصولات مالی را پوشش می‌دهد، طراحی شده‌اند و شامل قوانین محدودکننده سرمایه برای کاهش بار بانک‌های کوچکتر است.

در آوریل امسال، سوناک، وزیر خزانه داری بریتانیا، جاه طلبی خود را برای تبدیل بریتانیا به یک مرکز جهانی برای فناوری دارایی‌های رمزنگاری شده، با برخی اقدامات پیشنهادی از جمله استیبل کوین‌ها که «در چارچوب مقررات آورده شده اند» بیان کرد تا از آنها به عنوان یک روش پرداخت شناخته شدهاستفاده شود.

جرمی هانت، وزیر خزانه داری گفت، دولت ریشی سوناک قصد دارد این تغییر را تا قبل از پایان سال اجرایی کند.

همچنین در ماه اکتبر، وزیر اندرو گریفیث گفت که می‌خواهد به طور آزمایشی از فرصت‌های کریپتو استفاده کند و قول داد قبل از تعطیلات کریسمس چگونگی استفاده از اختیارات قانونی جدید کریپتوکارنسی موجود در لایحه خدمات مالی و بازارها را مطرح کند.

سایر اقدامات اعلام شده توسط خزانه داری شامل راه‌اندازی زیرساخت‌های بازار مالی در سال آینده است که شرکت‌ها را قادر می‌سازد فناوری‌ها و نوآوری‌های جدید مانند فناوری دفتر کل توزیع شده را آزمایش و اتخاذ کنند.

دولت بریتانیا طرح هایی را برای تبدیل شدن به هاب فناوری دارایی‌های کریپتوکارنسی ارائه می‌کند

به گفته هانت، خدمات مالی یکی از پنج بخش رو به رشدی است که دولت در آن بازنگری قوانین اتحادیه اروپا را در اولویت قرار می‌دهد. در این بازنگری دولت اصلاحاتی را در زمینه رقابت جهانی در بخش خدمات مالی و در راستای منافع جوامع و شهروندان مد نظر قرار داده است.

جرمی هانت صدراعظم در بیانیه‌ای گفت: چارچوب نظارتی ما برای خدمات مالی باید از نوآوری در حوزه‌های نوظهور مالی حمایت کند. و افزود که این اصلاحات باعث ایجاد شغل، حمایت از مشاغل و رشد قدرت در هر چهار کشور بریتانیا خواهد شد.

پوند دیجیتال

در هفته‌های آتی، دولت بریتانیا نیز در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) رایزنی خواهد کرد و بانک انگلستان مقاله‌ای را منتشر خواهد کرد که ملاحظات فناوری را در مورد ساخت بالقوه پوند دیجیتال بیان می‌کند.

CBDC یک نسخه دیجیتالی از ارز فیات یک ایالت - مانند دلار آمریکا یا یورو - است که توسط یک بانک مرکزی پشتیبانی می‌شود.

سوناک که قبلاً به عنوان مدیر صندوق تامینی در بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس کار می‌کرد و در اکتبر جایگزین لیز تراس به عنوان نخست وزیر شد، نسبت به امکان انتشار پوند دیجیتال در سال گذشته اشتیاق نشان داده و گفته بود که این اقدام می‌تواند به کسب و کارها و مصرف‌کنندگان پیشنهادهای جدیدی برای راه‌های پرداخت ارائه کند.

این طرح‌ها امروز گام دیگری به جلو برداشتند، زیرا دولت گفت که لایحه خدمات مالی و بازار (FSM) یک محیط نظارتی امن برای استیبل کوین‌ها ایجاد می‌کند و «اطمینان می‌دهد که دولت از اختیارات لازم برای وارد کردن طیف گسترده‌تری از مقررات فعالیت‌های دارایی‌های رمزارزی مرتبط با سرمایه‌گذاری در بریتانیا برخوردار است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار