۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
اعلام موارد معافیت از ایفای تعهدات صادراتی

هیات وزیران آیین‌نامه اجرایی رفع تعهدات ارزی را در حالی تصویب و ابلاغ کرد که در مواردی که در پنج ردیف مشخص شده، نیازی به بازگشت دلار وجود ندارد.

فردای اقتصاد: فهرست موارد مشمول معافیت از تعهدات صادراتی تعیین شد. یکی از مهمترین ماده‌های تصویب شده در آیین‌نامه مربوط به جزییات رفع تعهد ارزی، موارد مشمول معافیت از ایفای تعهدات صادراتی است. بر این اساس در پنج حالت الزامی برای بازگشت دلارها وجود ندارد.

اول؛ صادرات کالا به مقصد عتبات عالیات جهت مصرف و نوسازی و تعمیرات اماکن متبرکه با اخذ تاییدیه از ستاد عتبات عالیات و کارگروه.

دوم؛ انتقال کالا از سرزمین اصلی به مناطق آزاد تجاری-صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی به‌منظور مصرف در آن مناطق با تأیید سازمان مناطق.

سوم؛ صادرات خون آب (پلاسمای) انسانی به منظور واردات مشتقات مربوط برای مصارف داخلی با تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (سازمان غذا و دارو).

چهارم؛ ماشین‌آلات و تجهیزاتی که به منظور استفاده در طرح (پروژه)های صادرات خدمات فنی و مهندسی به صورت قرارداد مهندسی، تأمین تجهیزات، اجرا (ای پی سی اف) با انواع قراردادهای ساخت، بهره‌برداری، انتقال صورت می‌پذیرد.

پنجم؛ هزینه‌های مرتبط با اتلاف، بازاریابی و فروش و سرمایه‌گذاری در سایر کشورها با تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان توسعه تجارت ایران).

بیشتر بخوانید: 

ارزهای صادراتی چگونه بازگردد؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار