۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴
رایزنی‌های فشرده برای ادامه حمایت از اوکراین

رایزنی‌های گسترده دیپلماتیک گسترده درباره حمایت از اوکراین امروز دوشنبه برگزار شد و رهبران کشورهای گروه ۷ و وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای تقویت حمایت‌های نظامی و بشردوستانه دیدار کردند.

فردای اقتصاد: رایزنی‌های گسترده دیپلماتیک گسترده درباره حمایت از اوکراین امروز دوشنبه برگزار شد و رهبران کشورهای گروه ۷ و وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای تقویت حمایت‌های نظامی و بشردوستانه دیدار کردند.
به گزارش نیویورک‌تایمز، این فشارهای دیپلماتیک در حالی صورت می‌گیرد که آخرین دور حملات هوایی روسیه، زیرساخت‌های مهم اوکراین را هدف قرار داده و به آنها آسیب رسانده و میلیون‌ها نفر را بدون گرما و برق در اوج زمستان قرار داده‌است.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، پیش از همایش مجازی کشورهای گروه ۷ و اتحادیه اروپا، با رهبران ایالات متحده، فرانسه و ترکیه گفتگو کرد. نشست وزرای خارجه کنفرانس بین المللی با تمرکز بر کمک به اوکراین روز سه شنبه در پاریس برگزار می شود.
در حالی که تماس‌های آخر هفته با زلنسکی بر روی موضوعات اصلی جنگ، از جمله حمل‌ونقل غلات، اقتصاد جهانی و دفاع در برابر تهاجم انجام شد، هیچ نشانه‌ای وجود نداشت که روسیه و اوکراین برای گفتگو درباره پایان جنگ آغاز شده به ملاقات نزدیک‌تر باشند. در فوریه زمانی که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین دستور تهاجم را صادر کرد.
در یک تحول غیرمنتظره، سخنگوی کرملین روز دوشنبه گفت که پوتین کنفرانس خبری سالانه دسامبر خود را برای اولین بار در یک دهه گذشته برگزار نخواهد کرد، اقدامی که به دنبال یک سری شکست‌های نظامی قابل توجه برای کمپین مسکو در اوکراین صورت گرفت.
رئیس‌جمهور اوکراین در شبکه‌های اجتماعی گفت که زلنسکی در تماس تلفنی روز یکشنبه خود با رئیس جمهور بایدن در مورد نشست آتی «مواضع گروه هفت» خود را هماهنگ کرد و افزود که اوکراین در این نشست شرکت خواهد کرد. کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که بایدن تاکید کرده‌‎است که ایالات متحده تقویت سیستم دفاع هوایی اوکراین را در اولویت قرار خواهد داد.
پرزیدنت بایدن در اوایل این ماه گفته بود که آماده گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است، اما تنها در صورتی که رهبر روسیه نشان دهد که «به دنبال راهی برای پایان دادن به جنگ است.» پوتین برای پایان دادن به تهاجم خود ابراز تمایل نکرده است.

زلنسکی گفت که او و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، پیش از مذاکرات گروه ۷ در روز دوشنبه درباره چگونگی «همگام سازی مواضع» گفتگو کردند. او در سخنرانی شبانه خود، این تماس تلفنی یک ساعته را «بسیار معنادار» توصیف کرد. او افزود که مکرون از طرح صلح او حمایت کرد.
مکرون در توییتر گفت که با زلنسکی درباره دو کنفرانس آتی که در فرانسه برگزار می‌شود، گفتگو کرده است، از جمله کنفرانسی که شرکت‌های فرانسوی را که به دنبال قرارداد در اوکراین هستند با مقامات این کشور مرتبط می کند. رویداد دیگر که برای روز سه‌شنبه برنامه‌ریزی شده‌است، بر جمع آوری پول برای کمک به اوکراین برای گذراندن زمستان متمرکز خواهد بود.
زلنسکی همچنین با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مورد ایجاد توافق غلاتی که آنکارا بین اوکراین و روسیه میانجی‌گری کرد، صحبت کرد. در اوایل جنگ، اردوغان برای مذاکره بین دو کشور که بدون توافق صلح به پایان رسید، فشار آورد، اما دیپلمات‌های ارشد اوکراین و روسیه را به نشستن دعوت کرد.
به گفته دفتر اردوغان، همچنین اوایل روز یکشنبه تلفنی با پوتین صحبت کرد و طی آن "آرزوی صمیمانه" خود را برای پایان هر چه سریعتر جنگ ابراز کرد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار