۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
دخالت ایلان ماسک در جنگ اوکراین؟

مشاور ارشد رئیس جمهوری اوکراین در توییتی مستقیما مدیرعامل توییتر را به پنهان‌ کردن ترندهای مربوط به درگیری‌های کنونی در این کشور متهم کرد.

ایسنا، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی: میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در توییتی نوشت: "جنگ در اوکراین" از ترندهای توییتر ناپدید شده است؛ محدود کردن افراطی توییت‌هایی که به پوشش حمله روسیه به اوکراین اشاره دارند. کاربران مجاز به ثبت نام یا ورود به حساب‌های کاربری با شماره تلفن‌های اوکراین نیستند.

براساس دستور کار توییتر، ترندهای این پلتفورم "توسط یک الگوریتم تعیین می‌شوند و به‌طور پیش‌فرض، بر اساس افرادی که دنبال می‌کنید، علایق و موقعیت مکانیتان برای شما تنظیم می‌شوند." این الگوریتم "موضوعاتی را که در حال حاضر موضوعات مطرح هستند به جای موضوعاتی که برای مدتی یا به صورت روزانه مطرح بودند، شناسایی می‌کنند."

ظاهرا پودولیاک به گزارشات رسانه‌های اوکراینی اشاره دارد دال بر اینکه کاربران با شماره تلفن‌های اوکراین دیگر قادر به ورود یا ثبت‌نام در توییتر نیستند. اگرچه این پلتفورم هنوز درباره این موضوع هیچ بیانیه‌ای صادر نکرده اما ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر روز شنبه به طرز مرموزی هشدار داده بود که "ربات‌های" توییتر "فردا در انتظار یک غافلگیری هستند."

پودولیاک همچنین از انتشار اخیر "فایل‌های توییتر" که اقدامات سانسوری در این پلتفورم را در بحبوحه کمپین ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا افشا کرد، انتقاد کرده است.

وی گفت، مدیریت جدید توییتر در حال حاضر به دنبال سانسور کردن پوشش بحران اوکراین است.

پودولیاک نوشت: ایلان ماسک مشتاقم ببینم که آیا در آینده "فایل‌های توییتر" درباره پاییز و زمستان ۲۰۲۲ افشا خواهند شد؟

در هفته‌های اخیر ایلان ماسک با حامیان اوکراین از جمله مقامات ارشد این کشور در توییتر وارد بحث وجدل‌هایی شده است. این کشمکش به دنبال مطرح شدن یک طرح صلح از سوی این میلیاردر آغاز شد. ایلان ماسک در این طرح صلح پیشنهاد داد که اوکراین باید به بی طرفی متعهد شود و از ادعای خود نسبت به شبه جزیره کریمه چشم پوشی کند در حالی که روسیه نیز باید رفراندوم‌ها در جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق خرسون و زاپوروژیا را "تحت نظارت سازمان ملل" مجددا برگزار کند؛ اظهاراتی که خشم مقامات در کی‌یف را برانگیخت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها